Drömmen om den äldre kvinnliga älskarinnan...
Jag är en man som precis fyllt 30. Har haft förhållande med samma tjej de senaste 7 åren. Nu närmar det sig antagligen snart både hus och barn. Precis som för så många andra...
Men "under ytan" har en sak bubblat i mig i säkert 15 år. Sedan de sena tonåren har jag gått runt och drömt om att någon gång få ha en äldre älskarinna. Har aldrig haft sex med någon utom i min egen ålder, och är verkligen nyfiken på det. Och dessutom känner jag att min uppfattning om vad en "äldre kvinna" egentligen är hela tiden flyttas uppåt i åldrarna, i samma takt som jag själv blivit äldre. När jag var i tonåren tyckte jag det var någonstans i 30-årsåldern. Nu känner jag väl samma för allt mellan 35-55 år, ungefär.
När ni familjeliv:are läser detta avfärdar ni det säkert som barnsligt trams. För det är den känslan jag får i allmänhet. Under årens lopp har jag ibland i olika sammanhang sprungit på lite äldre kvinnor, tex. på nätet. Man hinner knappt öppna munnen innan de säger något i stil med "haha, du är ju nästan lika gammal som mina barn", och sedan är den kontakten meningslös. Många andra kvinnor ser rakt igenom en, känns det som. Pojkvasker, typ - trots att jag numera uppfyller alla krav på den stereotypa mannen (utbildning, fint jobb, pengar, fin kropp, händig, etc.).
Men hur ska en sådan kille som jag göra för att "lyckas" med att hitta den typen av älskarinna? Är det ens möjligt? Jag frågar detta inte som ett desperat sistaförsök, utan istället är det mer en förundrande frågeställning.
Jag kan nästan förutse alla svar jag kommer få i denna tråd, så jag kan ge några svar på tal direkt:
"Men åh, gå till uteställe, finns ju 40+-ställen." - Alltså, jag är inte ute efter de skabbiga sakerna som spenderat halva sin tid med att hänga i baren och dricka alkohol. Utan mer den lite mer normala kvinnan. Jag tror nog ni vet vad jag menar...
"Att fånga en äldre kvinna är som att fånga en yngre. Kan du inte fånga dina jämnåriga har du ingen chans på de äldre." - Det ligger en viss sanning i detta, men tyvärr är det så att man är satt i en väldigt dålig situation om man är yngre än kvinnan. Om man ens syns för henne. Och ska jag vara fördomsfull så känns det som att 99% av alla kvinnor hellre vill ha en äldre än en yngre man. Oavsett ålder.
Så alltså, hur gör en kille som mig för att få kontakt och fånga en "äldre älskarinna"? Ja, okej, jag vet att det låter lite lamt, men jag är nyfiken.