• Anonym (Nyfiken & sugen)

Drömmen om den äldre kvinnliga älskarinnan...

Jag är en man som precis fyllt 30. Har haft förhållande med samma tjej de senaste 7 åren. Nu närmar det sig antagligen snart både hus och barn. Precis som för så många andra...

Men "under ytan" har en sak bubblat i mig i säkert 15 år. Sedan de sena tonåren har jag gått runt och drömt om att någon gång få ha en äldre älskarinna. Har aldrig haft sex med någon utom i min egen ålder, och är verkligen nyfiken på det. Och dessutom känner jag att min uppfattning om vad en "äldre kvinna" egentligen är hela tiden flyttas uppåt i åldrarna, i samma takt som jag själv blivit äldre. När jag var i tonåren tyckte jag det var någonstans i 30-årsåldern. Nu känner jag väl samma för allt mellan 35-55 år, ungefär.

När ni familjeliv:are läser detta avfärdar ni det säkert som barnsligt trams. För det är den känslan jag får i allmänhet. Under årens lopp har jag ibland i olika sammanhang sprungit på lite äldre kvinnor, tex. på nätet. Man hinner knappt öppna munnen innan de säger något i stil med "haha, du är ju nästan lika gammal som mina barn", och sedan är den kontakten meningslös. Många andra kvinnor ser rakt igenom en, känns det som. Pojkvasker, typ - trots att jag numera uppfyller alla krav på den stereotypa mannen (utbildning, fint jobb, pengar, fin kropp, händig, etc.).

Men hur ska en sådan kille som jag göra för att "lyckas" med att hitta den typen av älskarinna? Är det ens möjligt? Jag frågar detta inte som ett desperat sistaförsök, utan istället är det mer en förundrande frågeställning.

Jag kan nästan förutse alla svar jag kommer få i denna tråd, så jag kan ge några svar på tal direkt:

"Men åh, gå till uteställe, finns ju 40+-ställen." - Alltså, jag är inte ute efter de skabbiga sakerna som spenderat halva sin tid med att hänga i baren och dricka alkohol. Utan mer den lite mer normala kvinnan. Jag tror nog ni vet vad jag menar...

"Att fånga en äldre kvinna är som att fånga en yngre. Kan du inte fånga dina jämnåriga har du ingen chans på de äldre." - Det ligger en viss sanning i detta, men tyvärr är det så att man är satt i en väldigt dålig situation om man är yngre än kvinnan. Om man ens syns för henne. Och ska jag vara fördomsfull så känns det som att 99% av alla kvinnor hellre vill ha en äldre än en yngre man. Oavsett ålder.

Så alltså, hur gör en kille som mig för att få kontakt och fånga en "äldre älskarinna"? Ja, okej, jag vet att det låter lite lamt, men jag är nyfiken. Flört

• Svar på tråden Drömmen om den äldre kvinnliga älskarinnan...
  • Billig trevnad

Hur många har du försökt ragga upp då?
    Och hur har du gått tillväga?

Mitt intryck är inte att "äldre kvinnor" är särskilt svåra. De är ju inte lika påpassade som de yngre.

• stresss

På ett sätt flirtar du på samma sätt som med en yngre kvinnan... Skillnaden kanske är att den äldre kvinnan vill själv välja, snarare än bli vald.

Men om du visar intresse så vet hon att hon kan välja dig...

• Anonym (Nyfiken & sugen)
    stresss skrev 2012-04-20 21:41:45 följande:
    På ett sätt flirtar du på samma sätt som med en yngre kvinnan... Skillnaden kanske är att den äldre kvinnan vill själv välja, snarare än bli vald.
    Men om du visar intresse så vet hon att hon kan välja dig...
    Billig trevnad skrev 2012-04-20 19:25:07 följande:
    Hur många har du försökt ragga upp då?
    Och hur har du gått tillväga?

Mitt intryck är inte att "äldre kvinnor" är särskilt svåra. De är ju inte lika påpassade som de yngre.

Alltså, tillfällena att "ragga upp" dessa äldre kvinnor är ju inte så värst många. Och det är väl kanske det som är ett utav de största problemen. På uteställen är jag sällan där man stöter på hyfsat normala 40+are, och i vardagen är det svårt. Dessutom är ju så gott som de flesta upptagna.

Vore det lättare på internet kanske? Har knappt någon erfarenhet av att träffa/ragga på folk på internet, men av andras erfarenheter att döma så verkar det ju ibland rätt svårt. Eller? Var hittar man en någorlunda normal kvinna 35-55 (eller kanske ännu äldre) som faktiskt söker en yngre älskare? Finns det?

• Anonym (Äldre)

Problemet är nog också att även äldre kvinnor har känslor... de kanske inte bara vill bli påsatta för att de är äldre. 

• Anonym (tanten)

Jag är så trött på att många tror att vi lite äldre skulle vara lättare att få i säng - speciellt av yngre killar! Och att vi skulle vara det av anledningen att vi inte är så "påpassade" som yngre. Det är fel! Jag är inte mindre påpassad/uppvaktad för att jag passerat 50. Kanske t o m tvärtom! Däremot är jag betydligt mer kräsen nu än när jag var yngre så jag är definitivt inte lättare att få i säng nu än när jag var 20-25.

Och så är det tyvärr så som ts skriver - det känns lite olustigt med män som är jämnåriga med ens barn. Känns aningen incestuöst

• Anonym (mmm)

Min man hade den fantasi och då han sa det till mig, innan vi skulle köpa hus och skaffa andra barn.Då fixade jag en profil på Bodycontact och skrev vad vi vill.Min man ville inte ha sex med en äldre om jag inte hade secx med hennes kille, make eller så.Så jag fick ju se min man njuta med en 45 + och gissa om han var glad.Nu är vi igång att träffa en på 47. och make är ca 50.Så man kan få allt om man vill.Sen är det ju så min man visar respekt och lite gammaldags känsla över att passa upp kvinnor som många gillar.Öppnar dörren, häller i drinkar osv.Jag är 34 och har inte levt i den stilen, men gillar själv sådant på smyg.
    Så först prova att prata med din sambo för jag tror att även om du knullar en 50 årig kvinna kommer det ändå något att plåga dig, tex att du var otrogen.

Så gör slut och börja aktivt jaga äldre kvinnor, eller lev ditt liv och låt vissa fantasier förbli fantasier.   

• Anonym (Äldre kvinna)
    Anonym (mmm) skrev 2012-04-22 13:56:37 följande:
    Så gör slut och börja aktivt jaga äldre kvinnor, eller lev ditt liv och låt vissa fantasier förbli fantasier.   
  • Anonym

Vad tycker din sambo om att du letar efter en äldre älskarinna?

• Kjellgren

Jag känner mig förviss itne som "äldre" men inser att som 40+ så betraktas jag som det i tråden...

Jag håller med "tanten" ovan att jag idag är mer kräsen. Nu är jag lyckligt gift så bara därför är jag rätt ointresserad av ragg men kraven har knappast minskat med åren! Jag vet vad jag vill ha och nöjer mig inte med mindre.

Om du ska ragga på mig, TS så gäller samma som för de flesta andra kvinnor; var intresserad av mig som person utan att vara påflugen. Och tala för guds skull inet om att du går  igång på "äldre kvinnor"! Ingen gillar att känna sig utbytbar, det är just den personen som sitter framför dig du är intresserad av och det är det du ska visa.

• Anonym (tanten)
    Kjellgren skrev 2012-04-22 14:22:21 följande:
    Jag känner mig förviss itne som "äldre" men inser att som 40+ så betraktas jag som det i tråden...

Jag håller med "tanten" ovan att jag idag är mer kräsen. Nu är jag lyckligt gift så bara därför är jag rätt ointresserad av ragg men kraven har knappast minskat med åren! Jag vet vad jag vill ha och nöjer mig inte med mindre.

Om du ska ragga på mig, TS så gäller samma som för de flesta andra kvinnor; var intresserad av mig som person utan att vara påflugen. Och tala för guds skull inet om att du går  igång på "äldre kvinnor"! Ingen gillar att känna sig utbytbar, det är just den personen som sitter framför dig du är intresserad av och det är det du ska visa.
    Jag gillar inte heller när någon säger att han tänder på "äldre kvinnor". Och kallar någon mig "mogen" blir jag galen och känner mig som ett gammalt mosigt plommon
Svar på tråden Drömmen om den äldre kvinnliga älskarinnan...