• swallow the big moon

färgat fostervatten.Äckelpäck inslag

Ni som varit med om de eller vet, vilken färg är fostervatten om bebisen har bajsat? De rinner ner i bindan så fort jag ställer mig upp ( dock inte säkert att de är fostervatten kanske bara äckel som rinner) de känns som vatten. Slemproppen har släppt i omgångar så den är det inte.

• Svar på tråden färgat fostervatten.Äckelpäck inslag
  • Mynta

Håller med, ring förlossningen. Fostervatten ska vara klart (ljust, ljust rosa kanske är okej, vet inte?) en bebis som bajsat i vattnet kan vara stressad och det ska det hållas koll på.

• swallow the big moon

de känns förmycket för att vara flytningar då de rinner till (inte rinner längstbenen utan typ som när man har mens och binda, de rinner till) och de känns för lite för att vara fostervatten, kanske ska ringa o kolla va de tycker, mitt äckel är gult mest.

Var hos BM igår o skulle göra hinnsvepning men hade för buktande hinnor så hon trodde vattnet skulle gå om hon pillade runt. OM vattnet gått hade hon inte kännt de då? Kanske gått efter jag var där men hade hon kunnat känna om de gått hål??  

• principessan

Är det gult skulle jag säga slempropp och flytningar! Ditt vatten har nog inte gått om hon sa att hinnorna buktade. Men det gör det kanske snart då!

• swallow the big moon

okey, skönt o höra, pallar inte åka in, man blir ju misstänksam men gult kanske är "bra" då??!! är i v 41+1 så snart kommer han ändå.
     tack alla

• krakel

Du va mig en modig människa ja tänker inte predika men om bebisen bajsat i vattnet så är det inget att leka med.

Du kanske ska ta i ringa dem o berätta lite o få råd om du behöver komma in???

Är ju supersvårt att säga va det skulle kunna vara så här på bara ett inlägg på nätet.

Lycka till.

• TreBlirFyra

I vanliga fall är fostervattnet klart till färgen eller lite gult. Skulle det visa sig att du läcker fostervatten som har en liten grönaktig färg så kan det tyda på att barnet inte mår så bra och att barnet bajsat i fostervatten. Det är inget farligt men man bör genast kontakta förlossningsavdelningen och berätta detta för dem. Jag tycker du ska ringa. Lycka till!

• Mammasan

Hur kan man chansa  bara för att någon på FL skriver att det inte är någon fara? Varför skulle det inte kunna vara fostervatten? Det är ju inte så att det blir en flod för alla. Det kan sippra lite då och då, det beror ju på hur långt ner bebis ligger när vattnet går. Och varför skulle inte vattnet gått om hinnorna buktade??? Fattar ingenting!
    Jag skulle ju inte chansa om jag tänkt tanken på att det kan vara mekonium i fostervattnet... 

• TreBlirFyra
    Mammasan skrev 2012-04-20 21:13:57 följande:
    Hur kan man chansa  bara för att någon på FL skriver att det inte är någon fara? Varför skulle det inte kunna vara fostervatten? Det är ju inte så att det blir en flod för alla. Det kan sippra lite då och då, det beror ju på hur långt ner bebis ligger när vattnet går. Och varför skulle inte vattnet gått om hinnorna buktade??? Fattar ingenting! Jag skulle ju inte chansa om jag tänkt tanken på att det kan vara mekonium i fostervattnet...   

Instämmer. Man kan aldrig ringa en gång för mycket. På vissa går inte vattnet poff bang utan det kan sippra lite hela tiden. Om du luktar på det så ska det lukta lite som sjövatten, sperma..
Svar på tråden färgat fostervatten.Äckelpäck inslag