Ni som åker raggarbil, jag har en fråga! :-)
Vad säger reglerna om att åka 4 i baksätet när bilbälten saknas?
Får man det?
Vad säger reglerna om att åka 4 i baksätet när bilbälten saknas?
Får man det?
Bara 4? Det är väl inget...
Alla vet ju att "Raggare åker kollektivt"
Jo jo, men om man vill vara laglig menar jag.
Kul bild förövrigt!
Vet faktiskt inte vad som gäller. Om det är äldre bilar där det inte finns säkerhetsbälten...?!
Kanske lite som en vanlig buss; på de nyare bussarna där det finns bälte skall man väl använda det, men på de flesta bussarna finns ju inte det, och då kan man ju inte ha bälte...
Vet faktiskt inte vad som gäller. Om det är äldre bilar där det inte finns säkerhetsbälten...?!
Kanske lite som en vanlig buss; på de nyare bussarna där det finns bälte skall man väl använda det, men på de flesta bussarna finns ju inte det, och då kan man ju inte ha bälte...
Från 1969 och bakåt behöver man inte ha inmonterade bilbälten i bilen , MEN finns det inmonterat och ni blir stoppade och inte har på er bälte då blir det böter, :D så finns det inmonterade så måste ni ha bälte på er, annars monterar ni bort dom om ni inte vill ha bälte, men som sagt 1969 och tidigare :)
Ja då behöver ni i ha bälten, egentligen ska man ju inte åka mer än 3 . Men vi åker nästan alltid 4 bak, och polisen har aldrig sagt något om det när vi blivit stoppade :) dom flesta poliser har ingen koll vad det gäller gamla bilar, så det är bra :) skulle ni bli stoppade så tror ja inte dom säger nått, om dom skulle säga nått så säg bara att man får sitta 4 bak, men bara 3 fram då föraren behöver utrymme till att köra, bla Bla Bla, dom kommer nog inte äns säga nått om det :)
Inte ha bälten ska de stå :)
Nej, vad jag hittar så kan man sitta fyra i baksätet så länge det inte finns några bälten där.