• Tigrino

Gör jag nåt fel? Esska Natural extension

Ungen håller ju på att drunkna så fort jag försöker mata henne med den flaskan! Trodde den skulle vara lik amning och rinna långsamt? 
    Ska man hålla den på nåt visst sätt så att ventilen börjar fungera eller vad?!  

• Svar på tråden Gör jag nåt fel? Esska Natural extension
  • Bambusa

en kompis hade de problemet med mams anti colik, så fick hon låna en tomee tippee av ig, då kunde han äta utan att drunkna.. jag amade, en hade köpt tommee tippee ifall att, och hon fick sen välling i den.. tt finns på barnens hus/babyproffsen

• Tigrino
    Bambusa skrev 2012-04-20 22:00:08 följande:
    en kompis hade de problemet med mams anti colik, så fick hon låna en tomee tippee av ig, då kunde han äta utan att drunkna.. jag amade, en hade köpt tommee tippee ifall att, och hon fick sen välling i den.. tt finns på barnens hus/babyproffsen
    Mams anticolik tycker jag är underbar! Haha, så olika det kan vara... Tycker den rinner precis lagom för henne med minsta hålet Glad
    Undrade just med denna Esska-flaskan... Kan det vara nåt fel? Det bara rinner och kommer hur mkt som helst så fort hon suger till. Obestämd
  • Bambusa

okej, ja  har inte sett eskan så ja vet itne, men eftersom mam var så för kompisen så kanske de bara är så att den inte passar henne?  sen har du ju medelas nya med, som ska vara so bröstet, vet inte om du amar med, för då kan de ju vara att hon blir sugförrvirrad helt enkelt.. då är nog medelas bäst.. 

• Tigrino
    Bambusa skrev 2012-04-21 02:41:32 följande:
    okej, ja  har inte sett eskan så ja vet itne, men eftersom mam var så för kompisen så kanske de bara är så att den inte passar henne?  sen har du ju medelas nya med, som ska vara so bröstet, vet inte om du amar med, för då kan de ju vara att hon blir sugförrvirrad helt enkelt.. då är nog medelas bäst.. 
    Jo, jag delammar henne. Näe, ska nog ställa undan den flaskan till hon klarar av den bättre. Hade funderingar på att köpa medeleas, men det har fungerat så bra med mam och Bambino (tror jag det är, står inget namn) så det blev aldrig av. Men amningen fungerar än så länge, får se om hon ratar bröstet senare. Ammar just nu på kvällar/nätter/morgon så då är hon trött och har inte så bråttom... Glad
  • Bambusa

okej, bra är ju o du har sånna breda nappar till flaskoran, wideneck flaskor, då de är bättre för käken..  dotters kusin (2år) har blivit helt uppfödd på sånna billiga smala flaskor från mataffären, och hon kan inte ens bita ihop framtänderna för käken blivit fel  Rynkar på näsan

• Tigrino
    Bambusa skrev 2012-04-21 13:40:27 följande:
    okej, bra är ju o du har sånna breda nappar till flaskoran, wideneck flaskor, då de är bättre för käken..  dotters kusin (2år) har blivit helt uppfödd på sånna billiga smala flaskor från mataffären, och hon kan inte ens bita ihop framtänderna för käken blivit fel  Rynkar på näsan
    Oj, nåt sånt har jag aldrig hört om förut! Låter extremt? Hade hon napp med? 
  • Bambusa

ja har sett fler, senast en idag.. jo,när hon sov bara, dom va väldigt hård med att hon inte skulle ha napp helatiden,efter tänderna komit iaf, runt 9mån..

han ja såg idag va med runt 2år, ingen napp i munnen under den timen iaf..

Svar på tråden Gör jag nåt fel? Esska Natural extension