Anonym skrev 2012-04-22 11:08:33 följande:
Jag jobbar just med sjukpenning och du får inte jobba extra. Tanken är ju att när vi godkände 50% var det just för att du inte klarade att jobba mer. Kanske ska du öka på din arbetad tid o sänka sjp?? Du kanske klarar det??
Kruxet med det här är väl mycket att FK fortfarande är tämligen rigida i sina 'intervaller'. Antingen jobbar man 25,50 eller 75% med resterande sjukskrivning. Men kanske hade man klarat att jobba tex 60% eller 30% . I mitt jobb tex skulle det inte fungera särskilt bra att arbetsträna pga hög belastning och tja, det skulle vara väldigt svårt, ska man göra jobbet fullt ut med fullt ansvar vill man ju lika gärna få betalt för det också. (dvs arbetsuppgifterna hade varit precis likadana och ansvaret lika stort men man hade fått mindre betalt)
Jag tror det hade varit en god idé att luckra upp de fasta gränserna och låta människor jobba det de klarar. Vissa blir ju tillbakahållna pga att de inte klarar att arbeta 50% men de kanske hade orkat med 40% egentligen. Då blir de ju kvar på 25%.