• SnuttanSnuttan

Bröstpump; medela swing?

Funderar på att köpa en bröstpump, en Medela Swing. Men känner ingen som har testat den. 

Vill gärna ta del av era åsikter. Bra/dålig? Kanske finns det någon bättre variant?

TIPSA MIG! :) 

• Svar på tråden Bröstpump; medela swing?
  • denimbee

Jag köpte en begagnad på blocket, den var 2 mån gamla visserligen men den är toppen!!! Du kan ju köpa nya flaskor mm så blir den som ny! Sedan är ju bara att rengöra den och sterilisera alla delar. Jag saknade dock möjligheten att pumpa båda bristen samtidigt eftersom jag gjorde det på sjukhuset men det är egentligen inte nödvändigt!

• marla333

medela swing var min räddning!

hade problem med att amma för att det gjorde så ont! men hade massa mjölk och ville inte ge upp amningen. så körde bara på pumpen till slut. funkade perfekt! hade med den till skolan och "helammade" i 6 månader tack vara pumpen.

sen sålde vi den på tradera.

den är lätt att rengöra och lätt att hantera. tyst, smidig att ha med i väskan. den går både på batteri och ström.  ja, som du kanske förstår så var det en favorit som ska inhandlas igen nu till nästa bebis. tror jag hade alla tillbehören, en kylväska och flaskorna och liknande.

sen när en liten del gick sönder, hörde jag av mig till medela och fick ny del på direkten gratis, så de hade bra service också.

tror det var en av medelas bästa pumpar, tror det bara fanns en dyrare, men då kunde man pumpa ut båda brösten samtidigt.... att ha en elektrisk pump verkar så mycket smidigare än att ha en som man ska pumpa för hand. jag kunde ha annat för mig samtidigt, som att se på tv, hålla bebis eller läsa.

känns som jag kan allt om den här pumpen, eftersom jag levde med den dygnet runt i 6 månader =) så fråga på om det är nåt du undrar =)

enda nackdelen är väl priset, tror den kostade runt 1500kr, men då har man ju garanti i 2 år, och det var lätt värt de pengarna för mig då amningen trasslade så mycket.  

Svar på tråden Bröstpump; medela swing?