Är du flersam/poly eller har en relation med någon som är flersam?
Jag har en relation med en gift man. Han är poly/flersam vilket hans fru är helt införstådd med men hon och jag har inte träffats än och hon vet inte så mycket om mig. Hans fru har också andra. Själv betraktar jag mig i princip som monogam men vet egentligen inte längre hur jag ska se på det. Jag är inte typen som kan ha flera intensiva och nära kärleksrelationer på en gång och inte heller ha ett sexliv som inkluderar flera. Jag lägger min uppmärksamhet på en person och har sen fina vänskapsrelationer med andra.
Det är inte helt lätt att orientera i den här nya världen och tankarna och tvivlen är ibland många. Ibland känns det helt okomplicerat.
Jag efterlyser människor med erfarenhet av polyamorösa relationer för att höra era tankar kring ämnet. Gränsande till detta är förstås det här med öppna relationer där man är fri att knulla vem man vill men egentligen inte har känslor för dem. Det är egentligen inte det jag vill åt med tråden men eftersom det kan räknas in i polyrelationer så sätter jag mig inte emot sådana diskissioner men det är egentligen inte vad jag är intresserad av att höra om.
Hur gör ni andra? Hur tänker ni? Hur är det med svartsjuka? Hur gör ni när det gäller preventivmedel och skydd mot infektioner? Hur nära blir era relationer? Pratar ni varje dag? Är ni sambos med en? Särbo med alla? Hur påverkar fnurror på tråden med den ena relationerna med de andra? Träffar de ni är ihop med varandra eller blundar man hellre för de andra?
(Att det skulle vara förkastligt med flersamhet tycker jag inte hör hemma i tråden och egentligen tycker jag inte att otrohet hör hit heller eftersom grundtanken är att det inte är något man smyger med när det gäller de inblandade.)