• Anonym

Rosa aktig flytning efter sex :S

De senaste gångerna jag haft sex så har jag fått som en rosa aktig flytning efteråt som håller i någon dag eller så,, är det någon som vet vad det kan bero på? Det luktar inget speciellt utan bara som en vanlig flytning, lite lösare/tunnare än en vanlig flytning dock...

• Svar på tråden Rosa aktig flytning efter sex :S
  • vivla

När jag fick det var jag gravid :) trodde också d va könssjukdom först!

• Anonym

Jag har ett klamydia paket här hemma som jag beställde från klamydia.se som jag ska ta och skicka in i veckan.. Men jag får det liksom bara efter sex, tycker det är konstigt att det bara kommer då... Men min kompis sa att hon också brukar få det ibland efter sex om hon inte haft det på ett tag...

Nä, gravid kan jag inte vara, jag har haft mens nyligen..  

• vivla
    Anonym skrev 2012-04-21 18:39:02 följande:
    Jag har ett klamydia paket här hemma som jag beställde från klamydia.se som jag ska ta och skicka in i veckan.. Men jag får det liksom bara efter sex, tycker det är konstigt att det bara kommer då... Men min kompis sa att hon också brukar få det ibland efter sex om hon inte haft det på ett tag...

Nä, gravid kan jag inte vara, jag har haft mens nyligen..  
    Hade jag också! Hade precis träffat min kille och bara efter vi haft sex, hade jag rosa flytningar. Pinsamt när vi var hemma hos honom eftersom han trodde jag hade mens, vilket jag ju inte hade (hade också haft det nyligen) trodde det var könssjukdomar så kollade upp det, men det var det heller inte utan fick ett positivt besked istället!!

Du har inte glömt en tampong då? En kompis till mig hade liknande och hade glömt en tampong inne! Trodde inte man kunde glömma det, men uppenbarligen, hon hade legat sjuk och varit mega trött så hon hade glömt ta ut den och sedan hade dom inte känt det när dom hade sex!

nä men tror du inte på graviditet, så skicka iväg testet annars skulle jag nog gå till gyn =)
  • Anonym

Nej, någon tampong är det då inte där inne... :P

Men det kan inte vara så att det blir som en liten blödning om man kommit åt tappen om man kört för hårt eller något och det blivit lite irriterat eller så och blödit... ? :S 

Hm, ja jag vet inte riktigt vad det kan vara men ska iallafall ta det dära kissetestet och skicka in det så får vi se om det är något sådant, hoppas dock inte det.. Hua..   

• Anonym (!)

Jag vill inte skrämma dig, men det KAN vara en könssjukdom. Har ni haft oskyddat sex? Annars låter det som du kan ha fått en obalans i underlivet, typ bakteriell vaginos. Men du bör kolla upp det där hos gyn, tycker jag. Lycka till!

• Anonym
    Anonym (!) skrev 2012-04-22 17:24:29 följande:
    Jag vill inte skrämma dig, men det KAN vara en könssjukdom. Har ni haft oskyddat sex? Annars låter det som du kan ha fått en obalans i underlivet, typ bakteriell vaginos. Men du bör kolla upp det där hos gyn, tycker jag. Lycka till!
    Ja, jag har ju haft oskyddat sex,, men jag tycker det är konstigt att det bara uppstår efter sex... :S

Har haft problem innan med att allt blir i obalans där nere efter sex..

• Anonym

Skickade iväg klamydia testet i morses, får se vad det säger... Man brukar kunna gå in och kolla de efter några dagar..

Ringde även gyn förut, de sa att det nog beror på obalans då det blir som det blir efter sex, men konstigt att det ska bli så varje gång.. :S

• Anonym (Cell)

Frugan brukade ofta kunna få rosa flytningar i början när vi hade sex, innan hon födde vår dotter. Hon fick lättare blödningar nästan varje gång och nu vet vi att det kan ha haft med en cellförändring att göra!

• Anonym (Ofta)

Det får jag nästan alltid också, de senaste åren, och min gynekolog säger att det har att göra med att jag har känslig livmodertapp som börjar blöda lite om jag har mycket/hårt sex. Helt ofarligt.

Svar på tråden Rosa aktig flytning efter sex :S