Frisören totalt lost på att göra folieslingor, hur gör jag nu?Hoppas nån orkar läsa..
Hela historien Jag ringde och bokade tid för att göra slingor på en salong. Personen som svarade sa att det fanns en ledig tid hos en elev varpå jag svarar att det inte var lämpligt eftersom jag har mörkt hår och vill bli så gott som blond och att jag dessutom har väldigt långt hår och det kanske är för svårt. Nej nej säger hon vår elev har jobbat länge hon har bara gesällprovet kvar att gör så hon klarar det och jag säger okej då. När jag kommer till salongen säger eleven som vi kan kalla J att oj vad långt hår. Ja sa jag jag sa det i telefonen och så frågar J hur jag vill ha det. Jag berättar att jag tröttnat på det mörka och vill bli så blond det bara går vilket betyder många slingor och jag är noga med att påpeka att det viktigaste är att överhåret blir riktigt ljust. Okej säger hon jag måste fråga E hur jag ska göra (den andra frisören) De två står och pratar och J verkar förstå hur hon ska gå tillväga och E återgår till sitt, jag har då även berättat för E hur jag vill ha håret alltså så blont det bara går. J börjar sätta i massor med klämmor i håret och jag undrar varför men jag frågar inte, efter en stund säger hon själv "varför gör jag såhär och tar ur alla klämmorna igen och går för att fråga E igen vilket resulterar i att E som har en kund säger till J att gå ut på lagret och packa upp nåt tills E är klar med sin kund. Där sitter jag och väntar i frisörstolen o tiden går, ingen tidning eller nåt, det har gått över en halvtimma sen jag kom. Efter en bra stund kommer J tillbaka och E visar och berättar o så äntligen börjar hon och då börjar hon i underhåret i nacken vilket jag aldrig varit med om förut. J förklarar att det är för att man är som mörkast där. Redan nu börjar jag bli lite orolig.Det tar sån tid och hon är så konsentrerad så jag vågar inte prata med henne för det ser ut att vara svårt för henne. Sen pratar jag iallafall och frågar lite om hur länge hon jobbat osv. Då kommer det fram att hon aldrig gjort folieslingor förut utan bara med hätta. Börjar bli lite orolig för mitt stackars hår, tur att jag inte är så håröm tänker jag. Klockan tickar...Flera gånger går hon iväg och ber E kolla och jag blir mer och mer säker på att det här salongsbesöket går mot katastrof. Efter över 2.5 timma är hon klar med folieslingorna och jag tänker på familjen därhemma som räknat med att jag ska vara klar nu. Jag får gå till ursköljningsplatsen och där skäöljer och sköljer hon och kör med silverschampo 2 gånger och jag börjar verkligen undra hur mitt hår ser ut. E kommer och kollar och säger nåt till J som jag inte uppfattar. Så får jag gå tillbaka för att föna håret och när jag sätter mig framför spegeln ser jag nästan ingen skillnad förutom några små små slingor som inte är blonda utan ofärdiga eftersom det var överhåret hon gjorde sist. Då kommer E tillbaka och frågar vad jag tycker och jag vet knappt vad jag ska svara. Så jag säger att det här va ju inte riktigt vad jag tänkt eftersom håret är mörkt fortfarande. Då säger E du ville ha många fler slingor och att det skulle vara ljust?? Ja det sa jag flera gånger säger jag. Du får komma tillbaka och så får vi ordna till det säger E. J fönar håret och håret ser i stort ut som när jag kom dit. Tycker riktigt synd om den här eleven, hur kunde de sätta henne på att göra mitt hår när hon uppenbarligen inte hade den blekaste aning om hur hon skulle göra och dessutom aldrig gjort nåt sånt förut. Det var elakt mot henne tycker jag, samtidigt känner jag mig extremt besviken och nu när jag funderat så känner jag att jag vill inte att hon ska i mitt hår å greja en gång till eftersom hon faktiskt inte kan. Hur ska jag göra kan jag gå tillbaka och säga att jag vill att nån av de andra frisörerna fixar håret mot mellanskillnaden i pris för elev och riktigt frisör eller ska jag be om pengarna tillbaka??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-21 19:12
Betalade över 1000 kr för "behandlingen"