• fröken

Trött 2-månadersbebis - finns det fler?

Har en liten tröttis härhemma. Hon sover väldigt mycket, lite för mycket tycker jag. Det vakna tiden äger rum på kväll och natt, vilket inte är så roligt då man kanske inte är så pigg själv.

Jag oroar mig lite för att något är galet, ska fråga läkaren på bvc på tisdag. Men nu undrar jag, finns det fler trötta 2-månadersbebisar därute? Hur sover de?

• Svar på tråden Trött 2-månadersbebis - finns det fler?
  • Angelica8912

Låter normalt, kan ju ta ett tag innan de förstår dag och natt :) Se till att de är mörkt och så på natten och var gärna ute på dagen eller iaf se till att de är ljust på dagen.

Vid den åldern sov min dotter också mycket.

• SilverWoman

En väns bebis sov också väldigt mycket, sedan födelsen. Kväll somnade hon kl 20 och sov till kl 8 nästa morgon och vaknade endast 1 gång för att äta. Sedan somnade hon kl 10 och sov till 12. Sedan sov hon från 13-17 och 18-18.30 ungefär så. Helt normalt. Nu sover hon mindre.

Ditt barn kan ha problem med dygnsrytmen. Försök att göra varje kväll samma rutiner vid läggdags.
    Själv har jag haft en son med kolik så han har sovit dåligt och sover fortfarande dåligt.

• Rocket Mania
    SilverWoman skrev 2012-04-21 19:39:55 följande:
    En väns bebis sov också väldigt mycket, sedan födelsen. Kväll somnade hon kl 20 och sov till kl 8 nästa morgon och vaknade endast 1 gång för att äta. Sedan somnade hon kl 10 och sov till 12. Sedan sov hon från 13-17 och 18-18.30 ungefär så. Helt normalt. Nu sover hon mindre.

Ditt barn kan ha problem med dygnsrytmen. Försök att göra varje kväll samma rutiner vid läggdags.
    Själv har jag haft en son med kolik så han har sovit dåligt och sover fortfarande dåligt.
    Så sov vår yngsta också fast utan några ätpauser alls på natten. Vissa dagar sov hon 10-14 också och sedan 16-18. Hon har fortfarande stort sömnbehov och sover minst 12 timmar per natt och gärna någon timme på dagen (4 år i sommar).
  • Hiba2013

Min lilla sover oxå jätte mkt vaknar ibland bara för att äta. Hon va piggare förut så vet inte om de e en speciell period vid 2 mån

Svar på tråden Trött 2-månadersbebis - finns det fler?