• Anonym (orolig)

Diarre tecken på förlossning? (är i vecka 33)

Jag är gravid i vecka 33 (32+1) och börjar bli lite orolig. Har hela tiden varit säker på att jag ska föda tidigare än BF men hela kroppen känns annorlunda. Jag har hittills haft en bra graviditet. Inga besvär alls. Men så fort jag kom in i vecka 33 förändrades det.

Igår innan jag gick och la mig började jag må jätte så illa att jag till slut var tvungen att spy. Efter det mådde jag bra.
    Men så vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Satte mig på toaletten och det sprutade som vatten (förlåt för detaljer). Sedan kom värken och gick i ungefär en timma. Hade även lite sammandragningar (dock inga som gjorde ont).

När jag låg i sängen så strålade det i underlivet. Svårt att beskriva med det strålade och högg (ungefär som om man skulle gnugga två ben bitar emot varandra) Jätte obehaglig känsla.

Idag på dagen fick jag jätte ont i mellangärdet och blev tvungen att lägga mig och vila. Det försvann. Nu på kvällen har jag sovit i tre timmar. Tills jag vaknade av ännu en diarré attack.

Någon som känner igen sig? Kan det vara tecken på förlossning redan nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-21 21:01
    Vecka 32+2 är korrekt.

• Svar på tråden Diarre tecken på förlossning? (är i vecka 33)
  • MissNora

Jag hade faktiskt så från vecka 32 till vecka 34+4. skälet till att jag vet det var att jag se på semester och så nervös.

Var inne akut på grund av det och de skrattade i princip åt mig. Menade att magen trycker på, hormoner och allt är upp å ner.

Jag födde med planerat kejsarsnitt i vecka 37+5 och då var det ite ens i närheten att sättas igång.

Men är du orolig så ring men det kan ju bara vara magsjuka.

• PrickenoGrodan

Man ska aldrig säga aldrig men du har inte fått magsjuka? Ligger bebisen fixerad? Har du sammandragningar som känns? Läcker du vatten?

• Anonym (orolig)
    PrickenoGrodan skrev 2012-04-21 21:05:16 följande:
    Man ska aldrig säga aldrig men du har inte fått magsjuka? Ligger bebisen fixerad? Har du sammandragningar som känns? Läcker du vatten?
    Sammandragningarna känns, de gör inte ont, men de känns. Bebisen är fixerad och rör sig dessutom en hel del den senaste tiden.

Jag tror inte att jag läcker något vatten. Inget jag skulle skilja ifrån flytningar som jag har mycket av.

Har också funderat på magsjuka men det bara känns annorlunda på något sätt.
  • Anonym (orolig)
    MissNora skrev 2012-04-21 21:05:43 följande:
    Förlåt för stavningen. Jäkla Iphone!
    Ingen fara, jag behöver inte ens en Iphone för att lyckas stava fel Glad

Känner att jag inte vill ringa riktigt än och höra standard kommentaren "är det ditt första barn?" Tyst
  • PrickenoGrodan
    Anonym (orolig) skrev 2012-04-21 21:07:19 följande:
    Sammandragningarna känns, de gör inte ont, men de känns. Bebisen är fixerad och rör sig dessutom en hel del den senaste tiden.Jag tror inte att jag läcker något vatten. Inget jag skulle skilja ifrån flytningar som jag har mycket av. Har också funderat på magsjuka men det bara känns annorlunda på något sätt.

Du får nog vänta och se! Får du ont av sammandragningarna ska du ringa fl.
  • Anonym (orolig)
    PrickenoGrodan skrev 2012-04-21 21:12:34 följande:
    Gallsten?
    Nej det är jag ganska säker på att jag inte har. Har haft det förut och det är inte alls samma sak nu.
  • Tildis

Jag va inne säkert 3 ggr för jag va osäker. Dom hånade aldrig mig på NÅGOT sätt utan tyckte tvärt om att man skulle komma in så fort man kände sig osäker. "Hellre en gång för mycket" sa dom ofta och "det är det vi är här för".
    hade ringt iaf. Även OM det är magsjuka. :) 

• Anonym (hm)

har du ont till höger i mellangärdet.. så ringer du förlossningen på stört!

• Esco
    Anonym (hm) skrev 2012-04-22 12:34:02 följande:
    har du ont till höger i mellangärdet.. så ringer du förlossningen på stört!
    Nej nej, hade bara lite värk i mellangärdet. Varken på höger eller vänster sida. Men det släppte efter tio minuter Glad
  • Trrkek

Hur gick det sedan?!

Sitter här i v 32+5 och har väääldigt liknande problem - kräkningar ena kvällen och sen full fart på magen och en massa molvärk och obehagliga sammandragningar dagarna efter.

• pelo

För mig startade förlossningen i v 34 genom att jag blev lös i magen så som du beskriver, då jag har en tarm sjkd reagerade jag inte mer på det men när vattnat gick i soffan så fattade jag att allt var på g. Enligt min barnmorska så sa hon att plötsligt lös i magen var ett tecken på att det skulle dra igång :) ta det LUNGT och se till att vara redo. Själv var jag så lugn att när vattnet gick började jag packa väskan, väckte sambon, tog ned mig hunden i bilen och körde själv till bb, var redo på att de skulle ge mig en Alvedon och skicka hem mig, det blev ett akutsnitt och en liten dotter ist, mycket trevligare :)

• Allispallis

Jag är i nu v 35 och fick ungefär likadana symtom som du för ett par veckor sedan. Det hela visade sig bero på en urinvägsinfektion. När den väl var över, lugnade det hela ner sig. Glad

• Anonym

hur gick det ts? har precis samma och är i den vecka du va i. 

Svar på tråden Diarre tecken på förlossning? (är i vecka 33)