Diarre tecken på förlossning? (är i vecka 33)
Jag är gravid i vecka 33 (32+1) och börjar bli lite orolig. Har hela tiden varit säker på att jag ska föda tidigare än BF men hela kroppen känns annorlunda. Jag har hittills haft en bra graviditet. Inga besvär alls. Men så fort jag kom in i vecka 33 förändrades det.
Igår innan jag gick och la mig började jag må jätte så illa att jag till slut var tvungen att spy. Efter det mådde jag bra.
Men så vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Satte mig på toaletten och det sprutade som vatten (förlåt för detaljer). Sedan kom värken och gick i ungefär en timma. Hade även lite sammandragningar (dock inga som gjorde ont).
När jag låg i sängen så strålade det i underlivet. Svårt att beskriva med det strålade och högg (ungefär som om man skulle gnugga två ben bitar emot varandra) Jätte obehaglig känsla.
Idag på dagen fick jag jätte ont i mellangärdet och blev tvungen att lägga mig och vila. Det försvann. Nu på kvällen har jag sovit i tre timmar. Tills jag vaknade av ännu en diarré attack.
Någon som känner igen sig? Kan det vara tecken på förlossning redan nu?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-21 21:01
Vecka 32+2 är korrekt.