Dålig andedeäkt av LCHF?
Någon mer som drabbats av det? Har ni något tips på en lösning? Min sambo står snart inte ut....
Någon mer som drabbats av det? Har ni något tips på en lösning? Min sambo står snart inte ut....
Det beror på ketosen. Sluta med LCHF så blir det bättre.
Som ovanstående skrivit så är det ketosen som gör det. Det enda som hjälper är att inte vara i ketos, dvs äta mer kolhydrater och då försvinner ju delvis vitsen med LCHF. Trist biverkan av dieten som man får räkna med tyvärr.
Känner flera som äter Lchf och de luktar bajs i munnen. Kan knappt stå nära och prata. Mår illa av lukten. Fy fan
"När kroppen ska ställa om sig från kolhydratdrift till fettdrift kan man uppleva en hel del övergångsbesvär. Det är viktigt att inte ge upp. Besvären går vanligen över efter ett par dagar eller någon vecka. Ibland kan det dröja längre, upp till ett par månader.
Om man tidigare ätit stora mängder snabba kolhydrater kan omställningsbesvären bli svåra om man helt slutar med allt på en gång. Då kan man börja med att gradvis trappa ner på kolhydraterna för att lindra omställningsbesvären. Det finns de som menar att man snabbare kommer över besvären om man slutar med kolhydrater på en gång, en gradvis övergång gör att man aldrig kommer in i ketos - omställning av kroppen till fettdrift. Detta varierar från person till person och här får man känna sig fram.
De vanligaste omställningsbesvären är:
Citatet ovan är hämtat från www.alltomlchf.se
Andedräkten liknas ofta vid aceton. Inte speciellt trevligt men övergående. Det är dock individuellt hur lång tid det tar innan det går över. Om man inte följer en strikt lchf-diet utan bara kör det ibland så åker kroppen in och ut ur ketos och då får man nog också stå ut med att en dålig andedräkt till och från.
Ja det får man, jag har det också. Men det är det värt!
Jag antar att jag också har det, smakar skit i munnen men ingen har sagt något :/ Får nog fråga maken...