är det okej att onanera 3 veckor efter förlossningen?
Man bör ju vänta ett antal veckor med att ha sex efter förlossningen. Men är det okej att onanera dvs bara massera klitoris och få orgasm 3 veckor efter förlossningen¿
Man bör ju vänta ett antal veckor med att ha sex efter förlossningen. Men är det okej att onanera dvs bara massera klitoris och få orgasm 3 veckor efter förlossningen¿
Nej, du MÅSTE vänta minst 21,5 dag med det!!!
Tror jag onanerade efter två dagar. Med fingrarna utanför. Man kan ju undvika att stoppa upp något där?
Så länge det inte gör ont eller är obehagligt och du är ren ska det väl inte vara några problem? Om du skulle få en orgasm i sömnen skulle du ju inte kunna förhindra det? Och garanterat skulle du inte kunna hindra var dina händer tar vägen... Kör på! :)
Om det inte gör ont och allt känns bra kan du ha sex direkt efter förlossning också.
Nä, man ska inte ha sex så länge man blöder pga risk för inflammation i livmodern.
Onanera utan penetration är helt ofarligt dock!
Första orgasmen efter graviditet känns ganska märklig dock :P Särskillt om inte livmodern dragit ihop sig helt - ajaj som det stramar :)
Självklart.
Man kan även ha sex direkt efter förlossningen om man så vill (dock bör man använda kondom)
Jag tror att det till och med kan vara bra att få orgasm, det ger ju sammandragningar i livmodern? Precis som eftervärkar...
Vill minnas att jag onanerade samma dag jag kom hem från bb. Har inte tagit skada av det.
Är inget konstigt att onanera efter 3 veckor.