• En struts

Lasergame-vad finns det för risker?

Ursäkta jag är lite blåst. Min dotter ska spela på ett kalas som ordnas på ett lasergameställe. Har hört att det kan vara känsligt för epileptiker eller astmatiker, men vad är det för andra risker?? När jag läser på lasergame-ställen så står det ju "Spelas på egen risk?"

• Svar på tråden Lasergame-vad finns det för risker?
  • En struts
    Joico skrev 2012-04-21 22:47:04 följande:
    www.laserpalatset.se/lasergame.html
    Okej. Där står riktlinjer:  Inte får springa i laserarenan Inte får bruka kroppskontakt – håll avstånd! Inte får krypa Inte får klättra

Och vad händer då?? Jag är blåst, jag har aldrig varit på ett sånt där ställe.

• Winglur

Alltså det finns väl inga speciella risker så, det är ju mörkt och ibland mkt folk. Man kan väl i princip ramla och slå sig, krocka med de andra, bli stressad kanske. Inget jätte farligt alltså.

• Minne00

Vid vissa platser på laserdome tex finns det stoboskopljus som kan vara farligt för epileptiker, på andra använder de sig av rök för att förvilla.
    Ring till stället hon är bjuden till och kolla med dem, de kan ju faktiskt stänga av just de funktionerna om det krävs för att din dotter skall kunna vara med...

Annars så är min erfarenhet att man kan få blåmärken eftersom inte alla följer reglerna och skjuter på för nära håll.... råkade ut för ett skott på ena skinkan en gång, fån ca 1 meters håll.... kunde inte sitta på veckor.... fast vi var ju vuxna och hade vansinnigt roligt åt hela situationen :)    

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • En struts
    Minne00 skrev 2012-04-21 23:00:10 följande:
    Vid vissa platser på laserdome tex finns det stoboskopljus som kan vara farligt för epileptiker, på andra använder de sig av rök för att förvilla.
    Ring till stället hon är bjuden till och kolla med dem, de kan ju faktiskt stänga av just de funktionerna om det krävs för att din dotter skall kunna vara med...

Annars så är min erfarenhet att man kan få blåmärken eftersom inte alla följer reglerna och skjuter på för nära håll.... råkade ut för ett skott på ena skinkan en gång, fån ca 1 meters håll.... kunde inte sitta på veckor.... fast vi var ju vuxna och hade vansinnigt roligt åt hela situationen :)    
    Å tack så mycket, för utförlig information. {#emotions_dlg.flower}
  • En struts
    Minne00 skrev 2012-04-21 23:00:10 följande:
    Så det gör liksom ont att bli skjuten på nära håll? Varför? Fattar inte, det där med laserstråle som gör ont...?
  • Minne00
    En struts skrev 2012-04-21 23:03:18 följande:
    Å tack så mycket, för utförlig information. {#emotions_dlg.flower}

Fantastist egentligen eftersom jag vägrat gå till tex laserdome efter att ha haft ont i baken i 14 dagar men jag lyssnar gärna på andra :)

... såååå nu har jag boostat mitt ego tillräckligt för i kväll! God Natt allihopa! 
    Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • BuoBä

Minne måste blanda ihop med paintball. Där kan man få blåmärken och ont. Lasergame är bara strålar. Man kan få träningsvärk i benen för att man hukar sig för att ta skydd.

• Joico
    En struts skrev 2012-04-21 22:52:06 följande:
    Okej. Där står riktlinjer:  Inte får springa i laserarenan Inte får bruka kroppskontakt – håll avstånd! Inte får krypa Inte får klättra

Och vad händer då?? Jag är blåst, jag har aldrig varit på ett sånt där ställe.

Inte jag heller.
    Min gissning är att utrystningen är ganska dyr varför man inte bör bruka kroppskontakt och inte heller klättra eller krypa. Och så kanske det förstör själva spelet, alltså att det inte går att skjuta på någon som kryper... Gissningar bara.

Själva lasern och spelet i sig är inte farligt, men det är ju mörkt och rökigt så man får väl ta det lugnt så man inte krockar osv. 
  • minafinastebarn

Det gör inte ont med laser!!!
    Västen skakar om man blir träffad.
    Barn får inte skjuta med bollar, de gör vansinnigt ont!!

• En struts
    minafinastebarn skrev 2012-04-21 23:13:08 följande:
    Barn får inte skjuta med bollar, de gör vansinnigt ont!!
    Å fy Stackars vuxna som gör det. (Även om de väljer själva förstås. )

Man ska ha heltäckande kläder sa någon. Fattar inte det heller riktigt?
  • Frontline
    En struts skrev 2012-04-21 23:16:32 följande:
    Å fy Stackars vuxna som gör det. (Även om de väljer själva förstås. )

Man ska ha heltäckande kläder sa någon. Fattar inte det heller riktigt?
    Att man ska ha heltäckande kläder tror jag mest är för att man slänger sig bakom skydd för att undgå upptäckt eller att bli skjuten på och kan då skrapa i knän mm , det är inte så att man får nån form av synliga märken utav att man blir träffad av en laserpistol.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • En struts
    Frontline skrev 2012-04-22 00:18:26 följande:
    Att man ska ha heltäckande kläder tror jag mest är för att man slänger sig bakom skydd för att undgå upptäckt eller att bli skjuten på och kan då skrapa i knän mm , det är inte så att man får nån form av synliga märken utav att man blir träffad av en laserpistol.
    Ok nu har hon varit på det iallafall. Jag har bara hunnit att fråga henne om det var roligt, och det var det tydligen. Hon verkar välbehållen.
  • misplacedname
    En struts skrev 2012-04-22 16:48:07 följande:
    Ok nu har hon varit på det iallafall. Jag har bara hunnit att fråga henne om det var roligt, och det var det tydligen. Hon verkar välbehållen.
    Det är ju jätteroligt att spela laserdome på kalas! Både jag och min syster har haft sånt (för typ 15 år sen, men ändå). Vad bra att hon hade kul!
  • En struts
    Florimell skrev 2012-04-22 17:19:16 följande:
    Man har en väst som registrerar när man blir träffad, dvs. Det känns inte alls. Men träningsvärken gör... Och om man gör något dumt som att ducka in i en vägg...
    Äntligen fick jag svar på hur det funkar med laserstrålen. :- Västen registrerar alltså.
Svar på tråden Lasergame-vad finns det för risker?