• Anonym

skjuta upp mens...

hej, det blev lite falsk marknadsföring nu men det är nämligen så att jag bott utomlands i ett par åt, kommer egentligen från västerås ,men har nu flyttat till Stockholm.Jag behöver skjuta upp min mens men vill inte behöva åka till västerås för att gå till min familjeläkare. Hur fungerar det i Sverige nuförtiden. Skulle jag kunna gå in till nån sjukvårdsklinik runt söder där jag bor nu och få ppiller utskrivna? 

• Svar på tråden skjuta upp mens...
  • Minne00

Du väljer helt fritt vilken vårdcentral du vill tillhöra, om du så bor i Boden och vill gå till vårdcentralen i Malmö! Kostanderna för resor får du dock stå för själv.
    Dock är det gyn eller BM som utskriver P piller ..... behöver du p-piller eller räcker det med att få skjuta upp i 14 dagar? För i så fall kan du gå till vårdcentralen! 

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Anonym
    Minne00 skrev 2012-04-21 22:55:24 följande:
    Du väljer helt fritt vilken vårdcentral du vill tillhöra, om du så bor i Boden och vill gå till vårdcentralen i Malmö! Kostanderna för resor får du dock stå för själv.
    Dock är det gyn eller BM som utskriver P piller ..... behöver du p-piller eller räcker det med att få skjuta upp i 14 dagar? För i så fall kan du gå till vårdcentralen! 
    Okej tack så mycket!  Ja alltså jag behöver bara det där pillret eller de där pillrena (minns nu inte namnet) vill bara skjuta upp en gång, så inte så att jag vill börja använda p-piller. men då gör de en gynundersökning eller? vad kostar en sådan nuförtiden?
  • Febreg

Primolut-nur använder jag mig av då jag vill skjuta upp mensen. Det är tabletter som man använder sig av vid enstaka tillfällen, så det är inga p-piller. Du kan få dom utskrivna av en barnmorska. Har för mig att dom kostar cirka 100-150:-

• Anonym
    Febreg skrev 2012-04-21 23:38:55 följande:
    Primolut-nur använder jag mig av då jag vill skjuta upp mensen. Det är tabletter som man använder sig av vid enstaka tillfällen, så det är inga p-piller. Du kan få dom utskrivna av en barnmorska. Har för mig att dom kostar cirka 100-150:-
    Ja precis så hette de.. men man behöve alltså inte genomgå en gynundersökning för att få dem?
  • Minne00

Jag fick något som jag inte kommer ihåg vad det heter av min husläkare när vi skulle åka till Thailand, man kan skjuta upp mensen 10 dagar med dem, ingen undersökning eller nått han bara nickade och sa att " Ja det är klart att mensen vill man inte ha just då"

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
Svar på tråden skjuta upp mens...