Blev just lämnad efter 8 år med två små barn.
Ja va säger man. Min sambo som för en månad sen ville börja planera vårt bröllop har nu lämnat mig. Barnen är 1 och 4. Hur fan gör man nu? Jag vill bara kräkas.
Ja va säger man. Min sambo som för en månad sen ville börja planera vårt bröllop har nu lämnat mig. Barnen är 1 och 4. Hur fan gör man nu? Jag vill bara kräkas.
Ja, va fan gör man!? Man bryter ihop, biter ihop och kommer igen... Stackars stackars dig! Hoppas du har familj och vänner runt dig till stöd. Det kommer ordna sig. Ensamlivet är faktiskt helt fantastiskt också! Man måste bara ge sig tid att sörja och vänja sig. Du klarar det!
Är det fantastiskt? Jag har aldrig bott själv, vi flyttade ihop i vår första lägenhet. Har aldrig varit vuxen och singel. Hur ska man tänka, när ska vi berätta för barnen? Fan fan fan vad dett är skit.
Ja det är frunktansvärt när partnern drar undan mattan och man ramlar ner på marken. Ingenting kommer bli sig likt. Är du man eller kvinna? Är det ni två som är föräldrar till barnen?
Vad har han sagt till dig?
Hur orkar man ensam? När barnen blir sjuka hur gör man då? Aldrig sovmorgon. Och bearbeta denna fruktansvärda hjärtesorg samtidigt. Hur gör folk?
Hur klarar man morgondagen, och när barnen kommer över inatt och han inte är där och en mamma som bara gråter. Dom kommer ju få men för livet.
Nu har du en process som du måste gå igenom. Tillåt dig att vara ledsen, förbannad och förtvivlad. Ut med hela skiten bara. Känner du för att spy, så gör det. Problemet är att sedan lämna det stadiet. För då börjar du tycka synd om dig själv och känner dig svag. Kompassnålen snurrar bara runt runt.
Sen kommer en fas där du måste inse saker och ting. Det kommer inte bli som förr. Så lägg ner det där med hur fint det var en gång i tiden. Släpp det. Sen måste du inse att att han inte är något att sörja längre, för han är en person som inte vill vara med dig längre. Han är inte bra för dig. Släpp honom...
Nu behöver du lösa praktiska saker så din vardag kan fungera igen. Stirra inte ihjäl dig på problemen nu, titta på lösningar istället.