• Anonym (Helt slut!)

Gravid v 32 och snarkar SJUKT mkt! Normalt, vad göra?

Är gravid i vecka 32, snart 33 och har snarkat ett tag under graviditeten. Men de senaste veckorna har jag blivit SÅ svullen i svalget och halsen när jag lägger mig ner så jag snarkar ENORMT mkt! Vaknar av att jag inte får luft och halsen känns igentäppt. Är tvungen att sätta mig upp eller gå upp. Dricka vatten och svälja en massa ggr innan halsen känns någorlunda igen. Är så jäkla obehagligt att känna att halsen täpps igen Är det normalt eller??? Vet ju att man snarkar ( kan göra) gjorde det sist åxå ganska rejält, men inte så här! Vad kan jag göra? Har höjt huvudändan på sängen så jag nästan halvsitter på sidan ( kan ju knappast ligga på rygg *s*) Använder nässpray. Vad mer kan jag göra? Har jag inte sömnapné blir jag förvånad.. Kan det vara farligt för bebisen??

• Svar på tråden Gravid v 32 och snarkar SJUKT mkt! Normalt, vad göra?
  • Anonym

Hur ligger du?

Det sägsatt bäst förbebisen är om man ligger på vänster sida. Man ska helstintesova på rygg  

• Petrellie

Jag snarkade (och dreglade ) galet mycket under slutet av mina graviditeter. Skitjobbigt men det var inget att göra. Barnet får det syre det behöver men jag tycker du ska prata med din BM. Hon kanske har någon mirakelkur.

• Sweet life

Du bör helst inte ligga på rygg då det påverkar barnets syresättning OCH din egen. Bästa är att ligga på vänster sida, eller så sidan över lag...

• Anonym (Helt slut!)

Som jag skrev i Ts så ligger jag inte på rygg, det skulle ju aldrig gå nu utan å svimma *s* Ligger vanligtvis på magen när jag inte har bebis i magen ,men det går ju absolut inte heller nu   Är i v 34 och sover nästan ingenting på natten pga att jag snarkar så jag vaknar, drömmer att jag inte kan andas. Är så torr i svalget och svullen i svalget så det är riktigt obehagligt när man vaknar ucsh.... pågra veckor kvar att bita ihop..

• Anonym (jag med)

Hittade den här tråden och jag känner igen mig. Har det så vissa nätter. Vaknar av att jag knappt kan andas. Munnen supertorr och jag har lätt panik. Vågar knappt somna om. Försöker ligga på sidan och pallrar upp med massa kuddar så jag nästan halvsitter.

Hur gick det för er? Föddes era barn friska? Fick ni någon hjälp? 

• Anonym (hm)

jag snarkar också väldigt högt och låter skitkonstigt då och då enligt min man..
    märker ju att jag inte sover bra för jag är enormt trött om dagarna.. ;)

sedan vaknar jag varannan-var tredje timma och måste vända på mig då det gör jätteont i benet på den sidan jag legat... (har vätska i benen, antar att blodcirkulationen är kass och det gör asont)..

och så springa på toa typ 2ggr/natt.. (men med 1a barnet sprang jag varannan-till varje timma hela nätterna igenom så det känns inte jobbigt nu i jmf!) :P

snarkandet är ju vanligt, prova att ta nässpray som vidgar/avsväller slemhinnorna i näsborrarna innan sänggåendet kanske? kan ju fungera..

• Anonym (jag med)

nässpray fungerar ibland, men inte alltid tyvärr. Har dock sovit gott i natt, inte alla nätter som är jobbiga som tur är

• Anonym

Snarkat som en tok med alla mina tre barn, de är friskaSkrattande
    Men vad jobbigt det är, fick rinexin som ska öppna att ta vid behov körde även nässpray men det det sög ändå

Svar på tråden Gravid v 32 och snarkar SJUKT mkt! Normalt, vad göra?