• vadvardetjagsa

Roliga saker man kan göra (man och fru) utan barn?

Jag och min man har haft barnvakt en enda gång sedan hon föddes. Det handlade då om att vi hade två lektioner samtidigt. Hon är nu 14 månader och vi vill göra något roligt tillsammans.

Har ni några tips på vad vi kan göra? Vi vill gärna att hon sover hos oss på natten men kanske kan ha barnvakt för henne mellan 17-20

Vi har redan funderat på bio, men det kanske finns något roligare att göra?

• Svar på tråden Roliga saker man kan göra (man och fru) utan barn?
  • Torparen10

Jag och min sambo var igår kväll på föreställningen "Wear it like a crown" av Cirkus Cirkör på Södra Teatern. Kan varmt rekommenderas. Riktigt proffsig föreställning!!

Och barnvakten för våra barn mellan kl 18-22 funkade kanon.

{#emotions_dlg.flower} 

• katalysator

Det kan ju vara väldigt skönt att få gå på bio och bara sitta ner och ta det lugnt och inte behöva tänka på barn eller något annat. Om ni känner på det sättet skulle jag säga att det var väl investerad tid. Ett alternativ, om ni inte vill känna att ni ser en film som ni lika gärna kunde sett hemma, är att gå på teater.

Annars kanske ni vill passa på att göra någonting som är svårt att göra tillsammans med barnet. Köra gokart, bowla, spela biljard och dricka öl, eller kanske någonting annat som ni brukade göra ofta innan ni blev föräldrar men som ni inte haft tid till sedan dess? 

• Epic Fail

Åka gocart, spela paintball, äta ute på en fin resturang, åka på halvdagsspa, se en fotbollsmatch m.m. Beror ju lite på vad ni är intresserade av.

• Bebis i Dec 2010

Gå på restaurang är mitt bästa tips.
    Lugn och romantisk miljö och ni får möjlighet att bara titta och prata med varandra. Så skönt och ni kan själva välja vad ni vill prata om. Är det lite ovant i början så berätta för din man vad du uppskattar hos honom. Bra start :)

• vadvardetjagsa

Tack för alla tips, jag vill ha mer tips!! =)

• vivianne

Jag minns första gången vi hade barnvakt med övernattning när vår äldsta var ungefär i den åldern. Vi ville göra ALLT. Middag med vin, bio, skön hemmakväll. Slutade med lyxig vinlunch på stan följt av en matiné och sedan pizza och hyrfilm i soffan!

Nu hade jag hellre gjort något mer aktivt. Rida islandshäst, åka segway, leka "turist" och sightseeing i grannstaden, gå på teater eller något liknande.

• annzah

Gå på matiné av någon musikal kanske, om ni bor så att det kan passa? En bekant till mig var på Jesus Christ Superstar häromhelgen och tyckte att den var jättebra. Sedan lagade de en god middag hemma - då kan ni ju utan problem hämta dottern hos barnvakt / skicka hem barnvakten till kl 20.

Svar på tråden Roliga saker man kan göra (man och fru) utan barn?