Någon fler som är känslig för kolhydrater (svullnar/binder vatten)?
Jag är inte överviktig men har 3-4 kg att gå ner nu efter jag varit gravid. Jag är kolhydratberoende tror jag, jag ÄLSKAR kolhydrater. Tar ofta 3-4 dl ris eller ett pastaberg och bara lite sås, älskar smörgåsar och chips (framför godis och choklad).
Så nu beslutade jag mig för att dra ner lite för att kicka igång kroppen. Jag har gått ner ca 1.2 kg på två veckor och jag tror en stor del är vätska. Jag tränar så jag dricker mycket (1-2 l dag) så jag är inte uttorkad. I torsdags åt vi pizza hemma till middag. Nästa morgon visade vågen 0.8 kg +
Fredag åt jag bra, med reducerat intag av kolhydrater och på lördagen visade vågen 0.9 minus.
Det känns som jag är ganska känslig för kolhydrater och binder vätska fort i kroppen. Runt mens kan jag lägga på mig 3 kilo, vilket säkert är en blandning av hormoner och att jag tenderar att äta just mer kolhydrater innan mensen ska komma.
Är det fler som har det så här? Lever ni med kolhydratreducerad kost eller "gillar ni läget"? Jag hatar att känna mig svullen och att kläderna inte passar.