En andra livskris, någon som är/har varit i liknande sits?
Jag hade en stor livskris när jag var i 30-års åldern. Vantrivdes på jobb, fick barn, min ångest jag haft hela livet blommade upp, gick in i en depression, blev inlagd på psyk men kom tillbaka så sakteliga genom att omskola mig, terapi, medicin (äter fortfarande). Såg framåt och var motiverad. Kom ut i arbetslivet och har haft ett bra liv tills nu (är 51 år) då allt snabbt rasade i höstas.
Trodde jag hade verktygen att inte hamna där jag är nu men är långtidssjukskriven en andra gång och det känns värre än någonsin. Deprimerad/ångest/utmattningsyndrom. Äter medicin men tycker inte den hjälper fullt ut. Går hos kurator. Ju längre tid det gått ju mer deprimerad känner jag mig, gråter mer och mer varje dag. Känns som om hela mitt liv är raserat, socialt och arbetsmässigt. Det var stressen på jobbet (som jag älskade) som utlöste det hela.
FInns det någon här som är i liknande sits eller har varit?
Hur hittar man motiviationen, livslusten igen när man tycker man har allt bakom sig och jobbet (som varit min drivkraft) inte alls lockar längre som förr? Ska man tvinga sig ut och arbetsträna?