• TessyLove

Hur är Kaxs Skaljacka i storleken?

Ska beställa Kaxs Jacka till min 5 åriga dotter men det fanns bara stl. 122 kvar i just den färgen jag vill ha.
    Hur är jackan i storleken? Tror ni att det blir för stort? Ev. kommer hon att ha flecejacka under till hösten. 

• Svar på tråden Hur är Kaxs Skaljacka i storleken?
  • Trulis78

Min dotter är en liten snart sexåring och hon har storlek 122. Om din dotter inte är jätte liten för sin ålder borde 122 kunna fungera.

• Renstjärna

Tror att de är ganska små i storlekarna. Jag gick upp en storlek på jackan för att det skulle finnas någon växtmån öht. Dottern är ganska precis 1 m och har normalt strlk 104 och jag köpte jackan i 110.

• Trulis78

Jag har gjort likadant som Renstjärna till min fyraåring, hon är 99 cm lång och på henne passar storlek 110 fint.  Jag har inte koll på riktigt hur lång min sexåring är, men hon är väl precis på väg att växa ur storlek 116 i det mesta och storlek 122 i jackan från kax känns inte för stort till henne. Den hade snarare kunnat få vara ännu lite större, men 128 kändes lite väl rymlig.

• Majan78

Har också storlek 122 till min 5-åring. Den är väl inte jättestor i storleken, men jag tror (och hoppas) att han kan ha den i höst med en fleecejacka under.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
Svar på tråden Hur är Kaxs Skaljacka i storleken?