• s rr

Jobba och bo i DUBAI?!??!

Hej alla som har erfarenhet av att bo och jobba i Dubai.... jag är ursprunglugen arab men jag har bott hela mitt liv i sverige har svenskmedborgarskap... Nu vill jag ta en paus från det fina Sverige... jag vill till Dubai bo och jobba där...
    Har ni några erfarenheter??
    Vad e bra o vad e dåligt??

Vill lägga till att jag behärskar arabiskan och engelskan, jag har en treåring jag är 23 år.

tack för all svar!

• Svar på tråden Jobba och bo i DUBAI?!??!
  • Sarah f

min erfarenhet är från för sex år sedan och jag trivdes inte alls, det var en ganska trist tillvaro. Som kvinna tyckte jag att det fungerade fint, ingen har åsikter om hur man klär sig eller så; burka sida vid sida med kort-kort. Men det fanns inte så mycket att göra på fritiden mer än att möjligen bada om det var lagom varmt. Åka skidor i E-M blir lite fånigt och jag gillar inte öknen.

Har dock sett att det hänt en hel del där på fem år, när jag var där var hela Dubai City bara en stor byggplats! 

Alla som generaliserar är idioter.
  • s rr
    Sarah f skrev 2012-04-22 11:07:03 följande:

min erfarenhet är från för sex år sedan och jag trivdes inte alls, det var en ganska trist tillvaro. Som kvinna tyckte jag att det fungerade fint, ingen har åsikter om hur man klär sig eller så; burka sida vid sida med kort-kort. Men det fanns inte så mycket att göra på fritiden mer än att möjligen bada om det var lagom varmt. Åka skidor i E-M blir lite fånigt och jag gillar inte öknen.

Har dock sett att det hänt en hel del där på fem år, när jag var där var hela Dubai City bara en stor byggplats! 

tack för att du svarade men jag undrar hur det är att vara där ... jag tror inte jag skulle ha en svår sak med fritiden för mig asså jag pratar språken som behövs där så att sitta på ett kafe med kompisar kan vara det bästa jag gör på min fritid...

• Sarah f
    s rr skrev 2012-04-22 11:17:47 följande:

tack för att du svarade men jag undrar hur det är att vara där ... jag tror inte jag skulle ha en svår sak med fritiden för mig asså jag pratar språken som behövs där så att sitta på ett kafe med kompisar kan vara det bästa jag gör på min fritid...

Hehe,  jag svarade på hur det är att vara där. Gillar man att fika och gå i stora köpcenter med guld o marmor så älskar man det nog. Finns massor med uttråkade människor överallt.
  • Sarah f
    s rr skrev 2012-04-22 11:17:47 följande:

Man behöver knappast kunna arabiska i dubai heller.
  • s rr

okej...nä vet inte vill bara gå ut i världen lite mer där jag toror att jag kan känna mig trygg

• Sarah f
    s rr skrev 2012-04-22 12:55:02 följande:
    okej...nä vet inte vill bara gå ut i världen lite mer där jag toror att jag kan känna mig trygg

Man är mycket trygg där tror jag, om man inte hör till ryska maffian..
  • s rr
    Sarah f skrev 2012-04-22 13:11:08 följande:
    Man är mycket trygg där tror jag, om man inte hör till ryska maffian..
    hahahha nej jag har inget me ryska maffian att göra
  • Sarah f
    s rr skrev 2012-04-22 14:15:38 följande:
    hahahha nej jag har inget me ryska maffian att göra

Skönt, det var lite blodbad på Burj när jag var där...

Jobbade kort på Jumeirah men det var urtrist. 
  • yimby

Dubai är en urtrist stad där det enda som erbjuds är gigantiska shoppingmallar, som ett slags perverterat USA fast i 55-gradig värme. Dåliga stränder med mycket skräp och skit som rullar in, lite dyra ökenrally för den motorintresserade, en konstbiennal vartannat år som det inte är värt att flytta hela sitt bohag för att uppleva. Perverst mycket rikt folk och dyrt som fan, och så kan du ha en personlig slav från Indien eller Asien som alla andra där.

• Sarah f
    yimby skrev 2012-04-22 14:38:35 följande:
    Dubai är en urtrist stad där det enda som erbjuds är gigantiska shoppingmallar, som ett slags perverterat USA fast i 55-gradig värme. Dåliga stränder med mycket skräp och skit som rullar in, lite dyra ökenrally för den motorintresserade, en konstbiennal vartannat år som det inte är värt att flytta hela sitt bohag för att uppleva. Perverst mycket rikt folk och dyrt som fan, och så kan du ha en personlig slav från Indien eller Asien som alla andra där.

Är böjd att hålla med.
  • s rr
    yimby skrev 2012-04-22 14:38:35 följande:
    vahh??? jag har hört att det är rena vägar och att det är bra o leva där man får jobb och att man tjänar mycket pengar.... och det är viktigt för mig men ändå så vill ja trivas där jag e ingen motorälskare jag har mycket lust med att vara ute me kompisar på shoppingmallar det gillar jag.....
    jag vill absoooluuuuut inte ha ngn slav är emot det systemet...
  • s rr
    Sarah f skrev 2012-04-22 14:33:50 följande:
    Skönt, det var lite blodbad på Burj när jag var där...

Jobbade kort på Jumeirah men det var urtrist. 
    vad e jumeriah asså vad hade du som jobbaktivitet??
Svar på tråden Jobba och bo i DUBAI?!??!