• södertälje

Pitbull/Amstaff

Jaha...jag som aldrig mera skulle skaffa hund efter att vi fick avliva våran älskade Nero som blev 12 år gammal.
    Nu har jag en chokladbrun/vit  9 veckors underbar valp av pitbull/amstaff Cool fullrulle hela dagarna

• Svar på tråden Pitbull/Amstaff
  • scary01

Åhhh sötis
    Jag har en Pitbull/ Amstaff flicka som är 7 månader , hon heter Tequila och är aldeles underbar
    Lägger in en bild sen när jag är vid datan .
    Är det din första Pitbull/ Amstaff ?

• scary01

Hej !

Vi har en underbar amstaff/pitbull tik på 8 mån som vi behöver hitta en dagmatte/husse till en tid framöver .
    Tiderna vi behöver hjälp med är mån- fre ca kl 07.30 - ca 17.00 .
    Vi bor i Solna , vi betalar 1500 kr i månaden .
    Tequila är en glad och snäll tjej mot båda människor och hundar

Hör gärna av dig om du undrar nått eller är intresserad

Mvh Tequila med matte

• Firestarter
    scary01 skrev 2012-05-11 10:33:25 följande:
    Hej !

Vi har en underbar amstaff/pitbull tik på 8 mån som vi behöver hitta en dagmatte/husse till en tid framöver .
    Tiderna vi behöver hjälp med är mån- fre ca kl 07.30 - ca 17.00 .
    Vi bor i Solna , vi betalar 1500 kr i månaden .
    Tequila är en glad och snäll tjej mot båda människor och hundar

Hör gärna av dig om du undrar nått eller är intresserad

Mvh Tequila med matte
    Oj, så vacker! =)
    Det kommer bli en kraftig och fin tjej, det där ;)

Har du testat att lägga ut ovanstående på Facebook eller Blocket? Ett tips bara =) 
  • scary01

TackGlad{#emotions_dlg.flower} 
    Ja vi har en annons på blocket men det är nästan bara väldigt unga som svarar , och det är ju svårt att veta om dom fixar en så pass krävande ras .
    och facebook har jag inte . 

• Firestarter
    scary01 skrev 2012-05-30 14:29:43 följande:

Här har hon precis fått smaka en bulle Skrattande såååååå gott Solig
    Hahaha! Gulle-nutte då! 

Hoppas ni hittar någon, och nej, jag skulle nog inte heller lämna till någon som var för ung.

Kan bli fel, och speciellt när hon är så ung och inte "färdig-uppfostrad" =) 
  • scary01
    Firestarter skrev 2012-05-30 20:08:03 följande:
    Hahaha! Gulle-nutte då! 

Hoppas ni hittar någon, och nej, jag skulle nog inte heller lämna till någon som var för ung.

Kan bli fel, och speciellt när hon är så ung och inte "färdig-uppfostrad" =) 
    Ja det är så vi känner oxå Glad vi arbetar ju för fullt med henne för att hon ska bli en superhund {#emotions_dlg.flower}
  • Marie-anne

oh scary! din hund ser precis ut som alexis, en hund jag var dagmatte åt! hon och kompisen norton älskade jag=)

• scary01
    Marie-anne skrev 2012-06-11 13:47:25 följande:
    oh scary! din hund ser precis ut som alexis, en hund jag var dagmatte åt! hon och kompisen norton älskade jag=)
    Va roligt Skrattande vi håller på för fullt med att hitta en dagmatte eller husse vi ! och det är inte lätt tyvärr Rynkar på näsan
  • Hilratrut

Hoppas att ingen tar illa upp av att jag ställer den här frågan.

Nu har ni ju skrivit att det är blandras redan, men vilka linjer med PB blod finns i hundarna? 

• scary01
    Hilratrut skrev 2012-06-11 14:02:35 följande:
    Hoppas att ingen tar illa upp av att jag ställer den här frågan.

Nu har ni ju skrivit att det är blandras redan, men vilka linjer med PB blod finns i hundarna? 
    När vi köpte Tequila så har det sagts att hon är en blandning mellan Pitbull och Amstaff , sen om det är så eller inte kan jag ju såklart inte veta . Kanske inte är nått Pittbull alls i henne .
    Men för mig spelar det ingen roll  Glad 
  • Snartfrueriksson

Nä men vilka fina vovvar ni har :D vi har en amstaff pojk på 11 månader :) dock så vet vi inte med 100% vad han är. Uppfödaren sa att han är bara amstaff men jag tycker han ser liten ut för att vara 11 månader

Svar på tråden Pitbull/Amstaff