HUR göra kläder o-elektriska? :-)
Jag har flera toppar och klänningar av typ polyester. Dom klistrar sig runt kroppen och det är väldgt irriterande. Sökter nu tips på hur man kan få dessa plagg mindre elektriska.
Tips?
Jag har flera toppar och klänningar av typ polyester. Dom klistrar sig runt kroppen och det är väldgt irriterande. Sökter nu tips på hur man kan få dessa plagg mindre elektriska.
Tips?
Byt material eller använd en massa sköljmedel
Köp kläder i bättre material.
Sköljmedel! Antingen att man överdoserar lite vid tvätt, eller så kan man ha vatten och sköljmedel i en sprayflaska och duscha kläderna med det.
Sköljmedel?
Inlägg nr 1 och 2: Helt onödiga kommentarer.... min fråga gäller inte kvaliteten på kläderna !!
Ni andra: Tack för tipsen. Sköljmedel använder jag alltid men det hjälper inte tyvärr Men kanske ska testa att spraya på lite? Det var nått nytt
Rena sidenplagg har exakt samma problem (dvs har inte alls med kvaliteten att göra). .
Du kan stryka lite med sköljmedel el hårbalsam på insidan av plagget så lugnar det sig.
Annars har vissa kemtvättsfirmor antistat-spray du kan köpa och spraya på. Det brukar vara det mest effektiva.
Jag gillar inte sköljmedel men blir av med elektriciteten genom att smörja in mig ordentligt med lotion. Kläderna (i alla fall på mig) är bara elektriska när jag är torr i hyn (vintertid). Den där antistat-sprayen lät iofs intressant...
Tack igen för bra tips
Sy in en kopparledare och jorda toppen. Fast sjöljmedel verkar ju vara lite enklare.