• CeeJay

HUR göra kläder o-elektriska? :-)

Jag har flera toppar och klänningar av typ polyester. Dom klistrar sig runt kroppen och det är väldgt irriterande. Sökter nu tips på hur man kan få dessa plagg mindre elektriska.

Tips?

• Svar på tråden HUR göra kläder o-elektriska? :-)
  • mrsStatham

Byt material eller använd en massa sköljmedel

Bara två saker är oändliga
  • Thursday

Köp kläder i bättre material.

I reject your reality and substitute my own.
  • Nape

Sköljmedel! Antingen att man överdoserar lite vid tvätt, eller så kan man ha vatten och sköljmedel i en sprayflaska och duscha kläderna med det.

• Kjellgren
    Nape skrev 2012-04-22 17:35:16 följande:
    Sköljmedel! Antingen att man överdoserar lite vid tvätt, eller så kan man ha vatten och sköljmedel i en sprayflaska och duscha kläderna med det.
    Just vad jag tänkte skriva.

Det blir också mindre statiskt om man stryker kläderna medan de är blöta och sedan hänger dem på tork istället för att stryka kläderna när de är torra.
  • CeeJay

Inlägg nr 1 och 2: Helt onödiga kommentarer.... min fråga gäller inte kvaliteten på kläderna !!

• CeeJay

Ni andra: Tack för tipsen. Sköljmedel använder jag alltid men det hjälper inte tyvärr Men kanske ska testa att spraya på lite? Det var nått nytt

• mrsStatham
    CeeJay skrev 2012-04-22 19:20:51 följande:
    Inlägg nr 1 och 2: Helt onödiga kommentarer.... min fråga gäller inte kvaliteten på kläderna !!
    Det är precis det frågan gäller!
    Polyester och annat plastigt material ger är elektriska. Det är inget konstigt med det, det är så det är.

Antingen tar man och använder mycket sköljmedel. Tror att det kan hjälpa att ha på sig något av bomull över plaggen.
    Om man inte tål elektriciteten ska man inte köpa plagg i polyester.
    De kommer dock alltid klistra sig fast på kroppen oavsett hur mycket sköljmedel du använder

Bara två saker är oändliga
  • Agridulce

Rena sidenplagg har exakt samma problem (dvs har inte alls med kvaliteten att göra). .
    Du kan stryka lite med sköljmedel el hårbalsam på insidan av plagget så lugnar det sig.

Annars har vissa kemtvättsfirmor antistat-spray du kan köpa och spraya på. Det brukar vara det mest effektiva.

• Moa 809

Jag gillar inte sköljmedel men blir av med elektriciteten genom att smörja in mig ordentligt med lotion. Kläderna (i alla fall på mig) är bara elektriska när jag är torr i hyn (vintertid). Den där antistat-sprayen lät iofs intressant...

• Simon 681

Sy in en kopparledare och jorda toppen. Fast sjöljmedel verkar ju vara lite enklare.

• CeeJay
    Simon 681 skrev 2012-06-09 16:59:08 följande:
    Sy in en kopparledare och jorda toppen. Fast sjöljmedel verkar ju vara lite enklare.

Svar på tråden HUR göra kläder o-elektriska? :-)