• Anonym

Ont i benen innan mens?

Jag får alltid ont i benen innan mens, fler som får det? Och någon som vet vad det kan bero på? Oftast är det bara låren som gör ont, som växtvärk nästan. Sen undrar jag om ni fick samma värk ni som har detta även när ni var gravida?

• Svar på tråden Ont i benen innan mens?
  • Mynta

Min mensvärk strålar ofta ner i låren, men känns även i magen, ryggen och nedåt underlivet.

• Anonym

Hade du denna verk när du var gravid också? Tror att jag är gravid nämligen men har denna smärta så vågar inte hoppas.

• js4

Jag känner oxå i benen när jag ska ha mens.. Hade dock inte det när jag var gravid.

• Anonym

Ok tack för svar

• Mynta

Nä, inte när jag är gravid. Men sådant är ju olika, en del har jättemycket "mensvärk" när de är gravida och andra har ingen alls.

• Anonym
    Mynta skrev 2012-04-22 19:10:44 följande:
    Nä, inte när jag är gravid. Men sådant är ju olika, en del har jättemycket "mensvärk" när de är gravida och andra har ingen alls.
    jo men de jag läst om har mest haft det i magen, benen verkar lite annorlunda
  • soffliggaren

Jag får med växtvärk men inte varje gång. Ibland illamående och ont i låren, lite influensa känsla.

• Little Ms Chatterbox

Hade ont från skuldra till knä när jag hade mensen. Var värre i tonåren än på senare år men tror det berodde på att man satt mer på hårda trästolar i skolan. Vid dagens slut kunde jag inte ens sitta still de sista minuterna innan man fick gå hem. 
    Hade inte den smärtan som gravid men under just värkarbetet började värken nere i fötterna och vandrade upp, kändes speciellt i låren då. 
    Nu har jag inte kvar smärtan men jag har tagit bort min livmoder så har inte mensen längre. Man lämnade kvar äggstockarna så jag har de hormonerna kvar som hör till mensen  men som sagt inget ont då jag "borde" ha mens. 

Om man har kvar smärtan under graviditeten kan det vara så att den svullna/förstorade livmodern trycker på en nerv så man känner smärta. OBS bara en tanke från mig...

• Yasmin

Här är jag ,jag har också samma sak när jag gör mens inan 1 vecka då har jag så javal ont i benet känns konstigt.

Svar på tråden Ont i benen innan mens?