• Anonym

När ingenting är roligt längre...

Ingenting är roligt längre. Ingenting inspirerar mig längre... Helst av allt vill jag bara ligga i sängen och bara vara ifred. Jag orkar nästan ingenting, är helt energilös! Gråter över det minsta lilla. Ser ingen mening med livet mera.
    Jag känner nästan inte igen mig själv längre.

Förut var jag en sån glad och social person. Jag tränade flera gånger i veckan ( som joggning, gym och dans). Min energi var på topp! Numera... Orkar jag ingenting. Jag vill helst inte ha kontakt med någon alls. Bara vara ensam. Har slutat med träning. Det enda jag äter och dricker är coca cola och någon godisbit och chips. 

Det enda jag (än så länge) är mitt yrke, konstigt nog. (Ett serviceyrke, där jag träffar mycket människor varje dag) . Där är jag som en helt annan person. Försöker visa ett glatt yttre, men inom mig är det en person som bara gråter och vill bort från allt...

Jag har sökt hjälp hos min husläkare när jag fick nån form av ångest eller panikattack för någon månad sedan, men det var inte mycket till hjälp. Jag förstår inte vad det är för fel på mig... Vart är mitt gamla jag? Jag vill inte vara ledsen och ensam.

• Svar på tråden När ingenting är roligt längre...
  • vildovacker1

Ring igen direkt till psyk. Du behöver prata med någon. Det finns hjälp att få så ge inte upp.

• DetLillaÄcklet

Det låter faktiskt som om du är deprimerad.

Att äta dåligt, inte motionera och att sova för lite eller för mycket förvärrar alla depressioner. Kost, motion och sömn är det absolut viktigaste hos oss människor - ännu viktigare om man mår dåligt.

Jag tycker att du ska söka vård för depression.

• Anonym (been there)

Känner igen mig precis i det du skriver, med skillnaden att jag nog levt med min depression länge innan den bröt ut ordentligt. Men den där apatin, att inget känns roligt... precis så var det.
    Jag fick antidepressiv medicin som hjälpte mig jättemycket. Jag mår fortfarande inte helt bra, kan inte minnas att jag någonsin gjort det, men utan medicinen fungerar jag inte alls.

Är det något speciellt som har hänt i ditt liv den sista tiden, som kan ha utlöst det, eller har du jobbat ovanligt mycket, eller bara haft alldeles för mycket att göra? Utmattning är ju en vanlig orsak till depression.

Tycker absolut att du ska kontakta psyk, NU! Kram!

• Kakandi

Ja håller med alla andra. Ring direkt till psyk. Du behöver få prata om hur du mår o ta hand om dig. Du låter som deprimerad så ta tag i det direkt. Du är värd att må bättre!

• Anonym

Vad ska jag säga då? Är rädd att inte få någon ordentlig hjälp

• Kakandi

Förklara precis hur du mår. Som du skrev här. O att du verkligen behöver hjälp för att må bättre.ge dig inte. Man har rätt att få hjälp, ibland måste man tyvärr kanske vänta lite på den.

Svar på tråden När ingenting är roligt längre...