• skumbanan

Vattniga diareer hos hund

Hej!

Min golden fick plötsligt vattniga diareer. Eller snarare det ser  mer ut som att han kissar med rumpan, om ni förstår. Vad jag vet har han inte ätit något olämpligt. Någon som har något tips? Tänkte avvakta med mat idag och ge han ris imorgon i små portioner. Har ni någon erfarenhet av detta? Kan det vara förstoppningsdiare?  

• Svar på tråden Vattniga diareer hos hund
  • Maximus01

Hej !
    Har aldrig hört något om förstoppningsdiarre . Men min golden har känslig mage ( har matallergi ) men oftast så är det så att han har hittat något ute som han äter . Kokt torsk och ris är bra att ge dem ( i små mängder ) sedan är morotspuré på burk ( för barn ) väldigt bra mot dåliga magar . Det viktigaste är att han får i sig vätska ordentligt . Hoppas han blir bättre snart .  

• anok

Hur mår han för övrigt? 

Var noga med att hunden dricker ordentligt, vill han inte det, blanda ut vattnet med lite köttfärs.

Om jag hade varit dig så hade jag svultit hunden i 24 timmar och sedan börjat med små portioner av ris eller vit fisk. Det är råden jag fått från veterinären när mina hundar har varit dåliga i varje fall.

Men som sagt, tveka inte att åka in till veterinären om du märker att han inte mår bra för övrigt! 

• Trixie

fasta honom en dag och kör med ris i små portioner som du sa. Har haft hund med känslig mage med, ofta han fick ris! se till att han får i sej mycket vatten o så hoppas vi att han mår bättre snart!

• skumbanan

Tack för tipsen! Han dricker och är pigg i övrigt. Hoppas han blir bättre snart annars får vi kolla med veterinären. Lilla
    Vännen!

• Elle84

Vad de länge sedan han bajsade att du misstänker förstoppning?

• skumbanan

Nej, jag tänkte om han fått i sig något som är för stort för att komma ut :S

• Joico

Jag hade inte gett hunden något att äta på ett dygn. Bara färskt vatten tillgängligt. Sen hade jag börjat med att ge små portioner av något skonsamt, typ överkokt ris med lite av själva risvattnet. Och sen sakta men säkert blanda i det vanliga fodret, om man märker att det funkar.
    På Apoteket finns också preparat för tillfällig diarée. 

• skumbanan

Han fick svälta ett dygn och sen började jag med ris och lite mat efter ett tag. Nu mår han bra i magen. Tack för tipsen! :)

Svar på tråden Vattniga diareer hos hund