• InaFox

Dukandieten!!

Jag funderar på att börja med Dukan! Har läst om det och det verkar jättebra!! Ni som fullföljt dieten, hur mycket har ni gått ner? Hur mycket gick ni ner i attackfasen? Såg ni några andra fördelar som t ex bättre hy?

• Svar på tråden Dukandieten!!
  • TheLightOfMyLife

Jag är nu i fas två. Gick ner 4,5 k i attackfasen... Nu går det lite saktare men det är så det ska vara. Både min hy och hår har blivit mycket finare. Första dagarna känner man sig trött, men efter ett tag ger det sig. Nu känner jag mig piggare än nånsin.
    Tips på jättebra blogg med dukan recept ( mkt mer än i boken). När jag hittad den sidan blev allt så mycket lättare och godare !
    Men kan tom äta dukan kladdkaka! Mums!

Sök på dukan diet Annas blog så kommer det upp!

• InaFox
    FruOlsson1 skrev 2012-04-22 19:26:01 följande:
    Jag är nu i fas två. Gick ner 4,5 k i attackfasen... Nu går det lite saktare men det är så det ska vara. Både min hy och hår har blivit mycket finare. Första dagarna känner man sig trött, men efter ett tag ger det sig. Nu känner jag mig piggare än nånsin.
    Tips på jättebra blogg med dukan recept ( mkt mer än i boken). När jag hittad den sidan blev allt så mycket lättare och godare !
    Men kan tom äta dukan kladdkaka! Mums!

Sök på dukan diet Annas blog så kommer det upp!

Tack för tipset! Ska genast kolla upp den bloggen!

Hur länge höll du på med attackfasen? Jag tänkte 10 dagar fr o m imorgon! Och bara att hyn och håret blir bättre är peppande för mig! Jag känner mig verkligen risig och pluffsig... är slav under kolhydraterna, känner att jag behöver bryta detta en gång för alla nu..  
  • lillamaa

God morgon!
    Hur går det för er? Jag och sambon har tänkt börja köra på imorgon eller på onsdag.
    Jag har läst på en del men hittar inga svar på om buljong och färdiga marinadpåsar är ok, vet ni hur det ligger till med det?  

• TheLightOfMyLife

Nej inga marinadpåsar ( inget fett what so ever) och låg fetthalt buljong! Underlättar om man köper hans bok ... Dukan dieten, på bokia kostar den 149 kr.

Attackfasen körde jag 6 dagar, över 5 dagar ska man ta vitamintillskott!

• TheLightOfMyLife

Det är så mkt online som inte står med... Och viktiga saker... Boken är skitbra ... Det går inte och följa dieten på riktigt om man inte har den. Känner 3 st som försökte men det blev bara fel. Olika regler för olika faser, pepp och hur man undviker att äta fel mat.... Och vad man ska göra om man nu mot förmodan äter inte rätt...

• InaFox
    lillamaa skrev 2012-04-23 07:59:54 följande:
    God morgon!
    Hur går det för er? Jag och sambon har tänkt börja köra på imorgon eller på onsdag.
    Jag har läst på en del men hittar inga svar på om buljong och färdiga marinadpåsar är ok, vet ni hur det ligger till med det?  
    Det går bra än så länge, känns riktigt roligt faktiskt!!

Är i attackfasen och undrar om någon vet om man får äta vaniljyoghurt om det är light-varianten? Eller är det bättre att hålla sig till lättfil. Tänkte om skulle få i sig lite havrekli så kan det ju vara bra att blanda det med något.
  • lillamaa

Tog och beställde hem boken nu. Jag hade tänkt skita i det då vi fått lite oväntade (och väntade) utgifter på senaste. Jag fick bland annat köpa ny kurslitteratur (hittade inget begagnat, suck), bilden gick sönder och vi ska flytta ett X antal mil så vi måste hyra en lastbil. Allt på en gång ;) 
    I jämförelse med allt annat så känns de där 150 kr som en fis i rymden! haha.

Har ni barn? Vi har två små troll här hemma. Jag är lite rädd för att falla för frestelsen när de små får äta "som vanligt". Förhoppningsvis går det att kombinera de mesta så vi kan köra fisk åt oss och fisk med potatis och grönt till de små. 

• InaFox

Ja, vi har också två barn hemma, så jag hoppas också att jag lyckas hålla detta. Samtidigt är ju detta rätt årstid att börja med detta då man grillar väldigt mycket! :)

Tror boken är till stor hjälp så jag har också beställt den nu!!

Svar på tråden Dukandieten!!