• Anonym (orolig)

Min dotter på två månader har olika storlek på sina ögon

Upptäckte precis att dottern hade olika storlek på sina ögon. Det vänstra ögat är ganska mycket större än det högra. Det kanske inte syns så mycket när hon tittar uppåt men tittar hon neråt eller rakt fram så ser man det jättetydligt. Sen har även lite sne näsa pga att hennes näsborrar oxå är i olika storlek.

Detta kommer antagligen aldrig att försvinna utan det är nånting som hon måste leva med resten av sitt liv. Och det är ju absolut inte jordens undergång precis men det kan ju inte heller vara så kul att växa upp som tonåring och även som vuxen kvinna och veta  att man inte kan göra nånting åt detta.

Självklart så tycker vi om precis för den hon är och hur hon ser ut, tänker mest bara på henne och hennes framtid.

Är det nån mer som har nåt barn eller känner någon då ögat är lite större eller nåt liknande "problem"?

• Svar på tråden Min dotter på två månader har olika storlek på sina ögon
  • Trollsländan

Jag har ett öga som är mindre än det andra, ingenting som jag lidit för. Syns väldigt väl när jag ler.

• Anonym (orolig)

Du har inte fått höra några elaka kommentarer om det då eller blivit retad för det?

• Trollsländan

Har aldrig blivit retad eller fått elaka kommentarer :)

• Ezereht

Det är alltid så att ena ögat är mindre än det andra eller större. Men på vissa syns det på mer eller mindre

• Barbabok

Ingen människa har lika vänster och högerhalvor, de diffar mer eller mindre. Fötter är olika stora, le och se att rynkorna ligger olika osv.

snart är han här
Svar på tråden Min dotter på två månader har olika storlek på sina ögon