• Epic Fail

Svenskarnas etik ifrågasätts. De hör bebisen skrika men fortsätter att gå!

Jag såg precis på aftonbladet den här videon:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tv/article14715557.ab

Själva programmet ska sändas 23/4 står det men av det lilla jag såg av det här tyckte jag att det var skrämmande att se hur få som brydde sig
    Hur hade du reagerat om du hade råkat se detta?

• Svar på tråden Svenskarnas etik ifrågasätts. De hör bebisen skrika men fortsätter att gå!
  • April barn

Men fan vad arg jag blir, vad är det för jubelidioter som bara går förbi då!?! Urs!!

? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011?
  • Epic Fail
    April barn skrev 2012-04-22 19:34:56 följande:
    Men fan vad arg jag blir, vad är det för jubelidioter som bara går förbi då!?! Urs!!
    Ja samma här! Blir också arg när jag ser sånt där, och ledsen för tänk om det hade varit en verklig situation med en levande bebis.
  • Coyote

Jag såg klippet tidigare och man undrar ju vad fan som är fel?! På filmen låter gråten väldigt inspelad, om det låter på det sättet i verkligheten så vet jag inte om jag hade trott att det var en riktig bebis, men i vilket fall hade man ju stannat och kollat läget!

• April barn
    Epic Fail skrev 2012-04-22 19:39:40 följande:
    Ja samma här! Blir också arg när jag ser sånt där, och ledsen för tänk om det hade varit en verklig situation med en levande bebis.
    Ja precis, det har ju faktiskt hänt att föräldrar lämnat eller till och med glömt sina barn i bilen "för att de sov!" Fy att folk inte har mer medkänsla för andra människor(BARN!) Gråter
    ? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011?
  • Epic Fail
    Coyote skrev 2012-04-22 19:43:50 följande:
    Jag såg klippet tidigare och man undrar ju vad fan som är fel?! På filmen låter gråten väldigt inspelad, om det låter på det sättet i verkligheten så vet jag inte om jag hade trott att det var en riktig bebis, men i vilket fall hade man ju stannat och kollat läget!
    Okej det tänkte jag inte så mycket på att det låter inspelat. Men absolut, klart man kollar läget och försöker hitta föräldrarna eller gör något åt det.
  • Epic Fail
    April barn skrev 2012-04-22 19:44:02 följande:
    Ja precis, det har ju faktiskt hänt att föräldrar lämnat eller till och med glömt sina barn i bilen "för att de sov!" Fy att folk inte har mer medkänsla för andra människor(BARN!) Gråter
    Håller med. Det finns ju faktiskt såna jubelidioter till föräldrar som lämnar sina spädbarn utan uppsikt i en bil. Man tycker ju att folk borde ha mer koll och speciellt då om det gäller barn, så små barn dessutom.
  • Fyndomat

Så otroligt fånigt vinklat.

Hur många sätter det i samband med att barnet är övergivet i en bil?
    Först då kan man börja prata om att det handlar om etik och moral.

Matsedel för V8 fyndomat.blogspot.com/
  • Epic Fail
    Fyndomat skrev 2012-04-22 19:49:32 följande:

Jo men ingen förälder syns ju till då ingen finns i bilen eller nära utanför. Då är det ju ett övergivet barn.
    För man kan inte lämna ett spädbarn så ensam i en bil ens om det handlar om 5 minuter.
  • Maturo
    Epic Fail skrev 2012-04-22 19:52:35 följande:
    Jo men ingen förälder syns ju till då ingen finns i bilen eller nära utanför. Då är det ju ett övergivet barn.
    För man kan inte lämna ett spädbarn så ensam i en bil ens om det handlar om 5 minuter.
    Ja fast de som gick förbi vet ju faktiskt inte om att barnet var ensamt, de tittade ju inte in i bilen!
  • Emelie 491
    Fyndomat skrev 2012-04-22 19:49:32 följande:

Svar på tråden Svenskarnas etik ifrågasätts. De hör bebisen skrika men fortsätter att gå!