• Anonym

Infektion efter skrapning?

Är det någon som har fått en infektion efter en skrapning? Hur märkte du det? Jag skrapade för en vecka sedan, och har inte blödit speciellt mycket och häromdagen slutade det nästan helt. Men idag har det blödit lite mer, fortfarande brunt, men jag fick ha trosskydd. Hade lite mensvärk i morse. När ska man börja oroa sig? Vill verkligen inte in mer på sjukhuset, är så trött på det! Kan tillägga att skrapningen var efter ett MA i v.13.

• Svar på tråden Infektion efter skrapning?
  • Bebbe2006

Jag skrapades i fredags, och jag har inte heller blödit speciellt mycket. Bara bruna flytningar inget rött blod alls. Jag blöder lite mer idag plötsligt, men fortfarande så att det räcker med ett trosskydd. Trodde att man skulle blöda som vid en mens, ungefär. De sa det på sjukhuset. Jag fick ett MA i vecka 9, men det spelar nog ingen roll.

• My sunshine

har du ont? man brukar oftast få väldigt ont i nedre delen av magen o ryggen om man har fått en infektion..har själv råkat ut för det...det var inte kul o om du e orolig så borde du gå o kolla upp det...det kan vara farligt i längden...man kan bli steril o infektionen kan spridas i kroppen om man går för länge med den

• PippiLotta32

Jag har haft tre missfall. Blivit skrapad en av gångerna, det är den enda gången jag INTE fick en infektion efteråt...

• Anonym

Jag har inte ont. Jag har inte heller blödit speciellt mycket, fick ha binda de första 2 dagarna, men sen har det räckt med trosskydd, bara lite brunt blod. I måndags blödde det inte på hela dagen, och jag tänkte jippi... Fast i tisdags började det blöda lite mer, fast brunt. Och idag så är det ytterligare lite mer, var lite rödare också. Räcker med trosskydd än så länge.
    Jag ringde gyn igår, men de verkade så där härligt ointresserade så jag ville nästan slänga på luren och börja böla! Skulle avvakta ett par dagar.
    Frågan är ju varför det börjar blöda mer nu? Jag har ju inte ont, och jag "luktar" inte illa, vilket brukar vara tecken på infektion (fick infektion efter ett blodigt misslyckat "knippsprov" när jag hade en cellförändring).

• Anonym

Jag började blöda på riktigt efter 3dgr oc blöder lite forfarande. Har inte haft ont alls och enligt gyn så är det helt normalt att man börjar blöda efter ngr dagar. Så länge man inte har feber och frossa eller ont så ska det inte vara någon fara.

Kan tillägga att jag gjorde min skrapning för en vecka sedan

• Kyssen

Jag fick en infektion efter att ha haft MA som jag fick ta tabletter (Cytotec) för att få ut. Jag märkte det på att det luktade illa och efter ytterligare några dagar så började jag känna mig som när man håller på att bli sjuk. Fick en skrapning antibiotika mot infektionen och sedan blev jag frisk ganska fort. Om du känner dig pigg och inte luktar illa så tror jag att risken för infektion är mindre.

• sagogryn

Jag fick väldigt ont efter en vecka, och kände mig risig, så jag åket in och gjorde en koll och då upptäckte dom infektionen. Fick dubbel kur antibiotika och så var det bra igen.

• Bebbe2006

TS: Varför tror du egentligen att det är en infektion? Jag förstår interiktigt vad det är som får dig att oroa dig för det? Är det för at du blöder mer än tidigare? Du har ju inga tecken på infektion!

Jag blödde mer igår än tidigare, och mer idag än igår. (Skrapdes i fredags) Jag ringde läkaren idag och frågade lite saker, bland annat varför jag blöder mer och mer och inte mindre och mindre, vilket jag trodde man skulle göra. Hon sa då att det är normalt, eftersom livmodern reagerar med att dra ihop sig direkt efter en skrapning, och då blöder man mindre. Efter några dagar är den inte lika ihopdragen längre och då kan blödningen öka. Jag har också bara brunt blod.

• maho0822

jag gjorde min skrapning för 19 dagar sedan och har haft kraftiga blödningar. Nu har jag bruna flytningar sedan ett par dagar. då jag hade ca 20 timmar utan flytningar för att sedan tillta igen undrar jag över hur man märker att man HAR en infektion....?

• Mammanseko

Jag bölev skrapad för över 3 år sedan och dagen efter fick jag hög feber och smärtor så att jag inte kunde röra mig.
    Fick åka in med ambulans och blev kvar med 40 grader i feber i 3 dygn och efter en massa medicinering blev jag bra.

jag har för mig att det inte ska vara någon fara så länge man inte har väldigt ont eller feber.

• Anonym

Nej, det är kanske ingenfara, men jag blir så nojjig. Har ett väldigt dåligt "läkekött" och allt tar längre tid att läka på mig. Efter skrapningen så sa dom att det skulle blöda mindre och mindre för varje dag, och att jag skulle söka vård om jag fick ont, fick feber eller började blöda. Orsaken till att jag blir orolig är just för att jag började blöda "igen" även om det bara hade varit blodfritt 1 dygn. Men jag har ju läst här att fler har haft det så, så det är säkert normalt. Är jävligt trött på blod just nu...

• LJL

Jag har inte blivit skrapad med fick ett missfall på nyårsafton. Slutade blöda efter en vecka och hade sex då..Efter några dagar började det komma bruna flytningar och sen förra tisdagen har jag haft molande värk i rygg och mage hela tiden... Ringde till gyn men de trodde inte att det var nån fara..I måndags var jag hos en läkare för en annan sak och när jag berättade om mina magsmärtor ville hon genast kolla. Det visade sig vara en infektion.
    Om du blir orolig se till att kolla upp det...Troligen är det ingenting men bättre att kolla en gång för mycket.

Svar på tråden Infektion efter skrapning?