• Kalaspuffen

Någon nagelexpert här? Vad gör man åt buckliga naglar?

Mina tumnaglar är alldeles buckliga och har varit så så länge jag kan minnas. Inte så snyggt. Är det någon som vet om man kan göra något åt det eller är det något som jag helt enkelt får finna mig i? De andra naglarna är släta och fina konstigt nog...

/Puckelpisten

• Svar på tråden Någon nagelexpert här? Vad gör man åt buckliga naglar?
  • Jenny70

Mina är oxå buckliga. Minns att jag köpte nå´n fil & slipade liksom till dom en gång i tiden...dom blev alldeles repiga. Ok, kanske lite slätare, men inte så himla snyggt det heller.

• snobben

Japp, du köper en fil där det finns en sida där du kan polera bort det buckliga, så blir det jämna och fina igen.

• snobben

Om det blir repigt så är det fel fil. Finns speciella för just polering av nageln...en sida som tar bort ojämnheter och en sida som polerrar nageln glansig.

• Kalaspuffen

Tack för svaren! Har provat med specialfil för räfflade naglar men mina är liksom buckliga på tvären och det rejält. Det går inte att fila ner dem så de blir jämna ens. I så fall skulle det inte blir någon nagel kvar alls där det buktar upp som mest. Tänkte om det är någon sjukdom eller så, t ex nagelsvamp som man kan behandla medicinskt...

• Earth Angel

Kalaspuffen: när man har nagelsvamp brukar naglarna bli gulaktiga samt lukta på ett speciellt, otrevligt sätt så det tror jag inte du har...men vill vara säker går det att fastställa med ett testprov och isåfall få medecin mot detta...

Buckliga kan naglarna faktiskt bli om man polerar och filar allt för ofta lr skadar dom på annat sätt...det bästa är att låta naglarna vara bara, polera med måtta (beroende på hur naglarna ser ut) och sen använda såkallade "Ridgefillers"; underlack som är lite "tjockare" å speciellt anpassade för att jämna ut nagelplattan.

Lycka till! :)

• Kalaspuffen

Tack E A! Ska testa sån där ridgefiller och sen ska jag försöka lämna tummarna ifred alltså, kanske sluta bita på nagelbanden också

• Kalaspuffen

Tack E A! Ska testa sån där ridgefiller och sen ska jag försöka lämna tummarna ifred alltså, kanske sluta bita på nagelbanden också

Svar på tråden Någon nagelexpert här? Vad gör man åt buckliga naglar?