Hej,
det var länge sedan någon skrev i denna tråden - men den ligger ju här och det kan ju hända att någon söker på "erfarenheter av Mamamia" eller något i den stilen och jag och min man känner att vi behöver skriva vad vi tycker.
Överlag är vi jättenöjda med Mamamia, vi går hos en Barnmorska som heter Catharina som är otroligt bra, trevlig och omtänksam. Vi har också varit på KUB-ultraljud hos en barnmorska som heter Maria - också väldigt bra och omtänksam. Visade noga på skärmen vad som var vad och så vidare.
Däremot när vi var på det rutinmässiga ultraljudet i vecka 18 (blev v 19-20 för oss för vi var bortresta), träffade vi en som heter Kate. OMG! Det började inte så bra - hon var 20 minuter sen och ber inte om ursäkt utan låtsas som att hon är i tid. När jag har lagt mig till rätta på britsen och jag och min man är spända och lite nervösa inför att se vår lilla bebis i min mage så frågar hon stressat hur vi vill ha det med bilder - på mobilen, DVD eller bara pappersbilder? Och hon kommer inte att sätta igång förrän vi har bestämt oss. Vi känner oss stressade av hennes sätt och bestämmer oss snabbt för vad vi vill ha och så sätter hon äntligen igång. Hon drar snabbt över magen med ultraljudsgivaren, visar snabbt vad som är vad (ja, hon är ju stressad och vill väl ta igen tid?!) och så är det klart. Totalt var vi inne kanske 6-7 minuter. Inte riktigt vad vi hade väntat oss. Vi hade ju sett fram emot detta och kände oss ganska besvikna över att vi hade behövt träffa denna kvinna.
En kollega till mig har också råkat ut för den här kvinnan och hon hade inte heller någon trevlig upplevelse - stressigt och hafsigt. Detta är inte något som bör symbolisera en privatklinik som säger sig vilja bemöta sina kunder på ett "respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor".
Bara så att alla vet!