• är du min

Vad tycker ni om namnet Elton?

Vi försöker komma på ett namn åt lillebror, och har endast kommit på Elton som vi båda tycker är ok.

Storebror har ett engelskt namn som börjar på E. Min man har en jättelång lista på namn men det är mest svenska gamla namn. Tycker det blir lite konstigt ihop.

Så vad tycks om Elton? Är det någon som har några andra namn förslag? Namnet ska vara relativt lättstavat och lätt att uttala.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elton?
  • straw2008

Jättefint men börjar väl bli lite hitta-på-wt-namn ? I samma klass som ossian neo simba typ

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • emmak

Elliot
    Elvin
    Elian
    Elias
    Elmer
    Elmion
    Eric
    Elis
    Eliah
    Emanuel
    Egil

Några fina på E.
    Annars är elton fint :)

• straw2008

Aston är fint oxå .

• är du min
    emmak: storebrors namn är med på listan:) Jag gillar Elvin, det är fint!

straw2008: har svårt att se att det är ett "hitta-på-wt-namn" eftersom det är ett riktigt namn och inte påhittat. Aston är ganska fint, det ska jag fundera lite på. 
  • straw2008
    är du min skrev 2012-04-23 07:51:05 följande:
    emmak: storebrors namn är med på listan:) Jag gillar Elvin, det är fint!straw2008: har svårt att se att det är ett "hitta-på-wt-namn" eftersom det är ett riktigt namn och inte påhittat. Aston är ganska fint, det ska jag fundera lite på. 

Menade inte att det är påhittat på DET sättet, Engla är ju oxå ett riktigt namn... menade mer att det är nypåfunnet av alla samtidigt ! Fortfarande jättefint !!
  • dreamy

Elton är jättefint! Vi var inne på det till vår lillebror, men han blev en Dexter istället :)

• Nelli2008

Elton är jätte fint!

• jesand

Elton gillar jag! Är mitt förslag på bebis i magen om det blir en pojke :)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elton?