• Anonym

10 cm madrass som gästbädd?

är det ok att sova på en 10 cm tjock polyestermadrass på golvet som gäst?
    för någon natt då å då?
    är 12 cm mycket bekvämare? (kostar typ dubbelt så mkt)

bäddmadrass eller extrasäng ryms inte....
    luftmadrass känns bökigt.. vill som bara kunna dra fram å bädda som... 

• Svar på tråden 10 cm madrass som gästbädd?
  • HEARM

ja det ä okej. är det under en längre period så kan det ju bli obekvämt men en natt ä ingen större fara

• Ravenna

Beror väl på vad det är för gäst.

Är det en någorlunda kry 30-åring eller är det en 90-årig mormor med dålig höft?

Under normala omständigheter så är det väl helt okej. Dock kan det vara sjysst att ha en bäddmadrass, det finns ju tunna sådana som man kan lägga ovanpå. Om flera olika gäster ska sova på sängen så är det ju fräscht om toppskiktet går att tvätta.

• Anonym

En natt skulle jag kanske stå ut men det är i tunnaste laget.

Det finns ju luftmadrasser som är lätta att blåsa upp( en del blåser upp sig själva ) och dom kan vara billigare,tjockare och skönare. 

• Anonym

det handlar om en gäst under i yngre ålder :)

#3: tips på vart jag kan köpa den där billiga självuppblåsbara madrassen? låt ju smidig! :)
    tar mindre plats även ju :) 

• colanappen

vi har haft ett antal självuppblåsande madrasser och samtliga har läckt efter ett tag... jag kommer oxå att köpa vanliga skummadrasser till gäster dock tror jag att lite tjockare än 10cm är skönt och bäddmadrass var smart det har jag inte tänkt på...

• Anonym

kanske blir den som e 12 cm....
    eller vet ni någon bra "tältsäng", ikeas e som att sova i en hängmatta (senast jag sov i en sådan slutade med att jag tog en bäddmadradd på 3-4 cm å la på golvet ist... inte skönt men bättre än tältsängen...!) 

• Chianti

Lägg ett duntäcke på madrassen innan du bäddar med lakan så blir det mjukt och skönt.

• sextiotalist

Duger alldelse utmärkt, när jag sov hos sambons ena barn, så sov jag på en två cm tjock madrass och jag är omkring 50.

Min mamma sover i soffan när hon bor hos oss (nej, vi har inget gästrum) 

• Ravenna
    Anonym skrev 2012-04-23 08:35:38 följande:
    det handlar om en gäst under i yngre ålder :)

#3: tips på vart jag kan köpa den där billiga självuppblåsbara madrassen? låt ju smidig! :)
    tar mindre plats även ju :) 
    Överskottsbolaget har ofta. Annars kan det finnas på Rusta emellanåt.
  • Mamma SL
    Ravenna skrev 2012-04-23 08:28:16 följande:
    Beror väl på vad det är för gäst.

Är det en någorlunda kry 30-åring eller är det en 90-årig mormor med dålig höft?

Under normala omständigheter så är det väl helt okej. Dock kan det vara sjysst att ha en bäddmadrass, det finns ju tunna sådana som man kan lägga ovanpå. Om flera olika gäster ska sova på sängen så är det ju fräscht om toppskiktet går att tvätta.
    Är det en okry gäst så kanske man kan offra sig på madrassen själv och överlåta sin egen säng till gästen. TIo centimeters madrass är inte jättebekvämt men det funkar, men har du ingen soffa? För isåfall skulle jag nog föredra att sova i den.
  • Lavish

Jag hade nog hellre investerat i en lite tjockare, som man slipper skämmas för att ta fram och som kan passa alla gäster som kan dyka upp i framtiden.

• Anonym

har bara en 2-sits-soffa... ligglängden e bara 140 cm....

• Anonym (UppblåsbaraUlla)

Jag har en hög (ca 50cm) uppblåsbar som jag köpte på Rusta för några veckor sedan. Kostade 500kr. Den blåser iofs inte upp sig själv (man måste trycka in en knapp typ), men man slipper ju stå med en pump och handpumpa upp den

• Anonym (dubbel)

vi har en uppblåsbar "dubbelmadrass" som vi tar med oss om vi övernattar hos vänner utan extrasängar. kanon!!! kan nog ha börjat läcka lite med tiden (som någon skrev tidigare) men den är fortfarande bra mycket bekvämare än en tunn skummadrass.

• Anonym (UppblåsbaraUlla)
    Chianti skrev 2012-04-24 17:40:12 följande:
    Nackdelen med de uppblåsbara är att de låter så fort man rör sig.
    Inte alla. Mina svärföräldrar har en som låter hemskt så fort man andas - men inte vår.
  • Occam

En OK polyetermadrass tycker jag är oändligt mycket skönare än de flesta tältsängar och luftmadrasser, tillika är en polyetermadrass för 500 kr som regel enormt mycket bättre än en resår- plus bäddmadrass för samma pengar. Jag tycker också att tio cm är en fullt acceptabel tjocklek om det är en ordentlig madrass, tjockleken är inte allt ... om du tycker att den känns ok att ligga i så är den ju också ok.

Svar på tråden 10 cm madrass som gästbädd?