• Anonym (orolig)

Blödde vid sex igår. Lättblödlig livmodertapp?

Är inte gravid.

Har för flera år sedan haft samma problem: jag blödde ibland vid sex (kanske när min man kom in för långt?). Det gör inte ont, men det är rätt mycket blod och dagen efter är det lite grann eller bruna flytningar.

Då kollade man och sade att jag kanske hade en lättblödlig livmodertapp, men har inte haft det sen dess och gynekologen ryckte på axlarna och sade "då var det säkert ingenting". Livet gick vidare.

Nu hände det igen igår!

Någon annan som kan börja blöda om mannen kommer för långt in??
    Ska jag vara orolig (det gör inte ont)? 

• Svar på tråden Blödde vid sex igår. Lättblödlig livmodertapp?
  • Anonym

Har du tagit cellprov på senaste? jag hade likadant fast blödningarna kom inte alltid samtidigt som sex, men några timmar efter och sedan bruna flytningar en eller 2 dagar efter. Jag hade cellförändringar och fick operera bort dem och nu har det upphört!

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-04-23 11:38:59 följande:
    Har du tagit cellprov på senaste? jag hade likadant fast blödningarna kom inte alltid samtidigt som sex, men några timmar efter och sedan bruna flytningar en eller 2 dagar efter. Jag hade cellförändringar och fick operera bort dem och nu har det upphört!
    Tog cellprov för bara några veckor sedan och fick svar att allt var normalt.
  • Anonym (orolig)

Någon annan...?

• Anonym (Sara)

Hej! Förstår att du är orolig, har själv börjat blöda under sex. Började för runt 2 år sen, kom lite blod under samlag men inte mer än så, kollade upp det hos barnmorska och tog klamydia och cellprov, men inget av dom visade något, så sa hon att jag hade spröd livmodertapp, så man kan vara lite porös och gå sönder om penisen trycker mot under samlaget. Hon penslade på någonting som skulle stärka huden och det hjälpte med en gång, inte blött sen dess förrens nu. Har börjat använda femcap under samlag och efter att jag började med den kommer det nästan alltid lite blod, nu dom senaste gångerna har det kommit massor, varit tvugna att avbryta samlaget, men jag har tid hos barnmorska igen om 8 dagar, så skall be henne kolla det då. Hon sa när hon penslade på första gången att vissa människor får göra det flera gånger, andra bara en, det beror på hur skör man är, var glad att jag bara behövde göra det en gång, men inte så glad att det verkar ha kommit tillbaka... =/ Är iof inte så konstigt om femcapen har stört, den suger ju åt runt livmoderhalsen och när penisen nuddar den blir det säkert inte så super om man redan är porös,, speciellt inte som min partner är ganska så stor. Men dom senaste två dagarna har vi kört utan femcap, första gången var vi jätteförsiktiga, och då kom inget blod, andra gången kom han deffinitivt åt min livmodertapp, gjorde inte ont men jag kände det, och då kom det med en gång blod. Slutar omgående, bara lite bruna flytningar efter några timmar, men ändå obehagligt, och rätt trist :( Lovar iaf att höra av mig igen nästa vecka när jag varit och kollat upp det, tills dess tror jag inte att du behöver oroa dig, finns någonting som heter membrasin som skall vara bra vid sköra slemhinnor, läst att det har hjälpt en del men har inte provat det själv än kan vara värt att kolla upp :)

MVH Sara!

• Anonym

hade så förut under en lång period, kollade upp det och de sa att det var sköra slemhinnor och att han antagligen kom åt livmodertappen. viket han också gjorde

Det slutade av sig själv sen dess har jag inte haft problem av med- det var flera år sedan 

• Anonym (Sara)

Skriver här ändå för alla som hamnar här från google (som jag gjorde, avskyr när folk inte lämnat ett ordentligt svar :P ) jag var hos barnmorskan som inte tyckte det var någon speciellt viktig grej, men efter att jag krävt en tid hos gynekolog så fick jag det ändå. Visade sig som vanligt, lättblödlig livmodertapp... dom penslar på någonting som gör att det skall bli bättre, hjälpte mig sist. Däremot tyckte han sig se cellförändringar, så han tog ett prov för det också, man har man skadat livmodern kan man få vad som ser ut som cellförändringar medans det läker, så är säkert inte något allvarligt. Inte värt att vänta ut det i alla fall, inte säkert att det funkar för just dig, mig har det inte hjälpt att vänta iaf, så gå till gyn och kolla upp det :)

• Anonym

Det kan vara bakteriell vaginos jag får alltid blödningar vid sex och när jag gör nr 2 på toa av bv

Svar på tråden Blödde vid sex igår. Lättblödlig livmodertapp?