• tyrckfel

Slutat med omeprazol - Biverkningar!

Hej!

Har för ungefär en vecka sedan slutat min kur på Omeprazol, som jag tog pga. magkatarr.
    Har efter det fått en huvudvärk som liknar spänningshuvudvärk. Har ett tryck mot bägge tinningarna. Det gör inte speciellt ont, men det känns ständigt som att jag har ett band åt-draget runt huvudet. Är även väldigt om i bakhuvudet. 
    Får svindel på eftermiddagarna/kvällarna, främst när jag sitter eller ligger ner. Det är riktigt obehagligt. Men om jag tex. ligger ner och gungar med foten så märker jag inte av svindeln. Det är som om jag ständigt rör på någon del av kroppen så får jag inte svindel.

Under veckorna jag tog Omeprazol hade jag vissa biverkningar som, sömnsvårigheter, huvudvärk och yrsel. Hade väldiga problem med biverkningarna och slutade därför med Omeprazol. Dessa biverkningar har inte inte tidigare känt av då jag ätit Omeprazol.

Kan detta vara biverkningar av att ha slutat med Omeprazol?
    Någon annan som känt sig konstig efter att ha slutat med Omeprazol? 

• Svar på tråden Slutat med omeprazol - Biverkningar!
  • gjan

har omeprazol hemma men törs inte ta dom pga  dessa biverkningar,men det klart alla behöver ju inte få dom
    tog dimektion istället får vi se det finns andra mediciner emot magkatarr
    Gråter

• skypigeon

Jag åt Omeprazol i flera år och den enda biverkningen jag upplevde var hårafall! Nån annan som tappat håret av Omeprazol?

• tyrckfel

Jag vågar inte heller äta Omeprazol igen. Riktigt läskigt med dessa biverkningar.
    Min magkatarr och mitt illamående kommer och går väldigt ofta nu. Jag försöker äta bort magkattaren/illamående när jag känner att det kommer. Har funkat helt okej.

Har sett att Losec, som också är för magkatarr finns på Apoteket, men det var 7 tabletter för, ja gud vet vad.
    Jag fick Omeprazol utkskrivet och det var 56 tabletter för, nånting, kommer inte ihåg, men MYCKET billigare!

• sirisdotter

Äter väl preparatet   (brukar heta Pantoloc och liknande,  beroende på vilken månad jag hämtar ut medicinen)   sedan flera år.   Biverkningar?   Har jag inte tänkt på!   Hjälper oftast mot en reflux,  somi mitt fall är skadlig  för matstrupens slemhinnor

• Sture

Efter att ha använt Omeprazol en månad blev jag överkänslig. Röd i ansiktet, rödflammig på bröst och buk, svimmade ett par ggr hemma (blodtrycksfall).
    Kommer inte att använda det igen. Samma ämne finns i Losec och flera.
    Vill gärna ha tips på ofarligt alternativ till dessa protonpumpshämmare.

Svar på tråden Slutat med omeprazol - Biverkningar!