• erian

Känner mig inte gravid längre, orolig!!!

Jag går in i v 7 idag, har hitills känt mig väkdig uppblåst, haft "mensvärk" och ömma bröst.

Min mage har känts jötteuppblåst men sen igår så könns den helt platt.
    Har bara lite ömma bröst, inte som innan och känner inte alls av graviditeten som jag har gjort.

Jag vet att det är så olika och att man känner olika från vecka till vecka men jag går runt och är orolig och nojig hela tiden. Jag vet att man ska slappna av men det är så svårt!

Ska till bm nästa vecka och det sja verkligen bli skönt att få prata med någon som verkligen vet saker o ting.

Är det någon som känner igen detta???

Jag behöver bli lugn :)            

• Svar på tråden Känner mig inte gravid längre, orolig!!!
  • katalysator

Precis så har det varit för mig med. Mådde jättedåligt i vecka 6, men från 7 och framåt har jag inte haft några andra problem än att jag känt mig uppblåst och supertrött. Bara att tacka och ta emot Glad

• erian

Ja jag antar att jag ska vara glad för att jag inte mår dåligt än så länge :)

Hoppas bara allt är okej. Gud så nojjig jag är!!! Det är första barnet, kanske därför :P 

• cariny

Jag är precis som du. Nojar IHJÄL mig. Är i 5+3... Hur fan ska man kunna slappna av!!!!!!? Läser massa om mf hela tiden, som om det på nåt sätt skulle hjälpa min oro,..

• lina822
    cariny skrev 2012-04-26 21:16:59 följande:
    Jag är precis som du. Nojar IHJÄL mig. Är i 5+3... Hur fan ska man kunna slappna av!!!!!!? Läser massa om mf hela tiden, som om det på nåt sätt skulle hjälpa min oro,..
    försöka hålla dig borta från FM! Här känns det som nästan alla får MF/ MA. Och det är precis tvärtom!
  • Mamafrida

Så var min graviditet, uppblåst, mensvärk, ömma bröst sen försvann det efter v.7 för att komma tillbaka i v 13... det går liksom i perioder och jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Men däremot så är det ett ständigt oroande under hela graviditeten och inte försvinner det efter förlossningen heller... men det tror jag är en viktig funktion som gör att vi är mer försiktiga och tar hand om oss själva och bebisen :)

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}   

• erian

"kul" att fler känner som mig, herregud så nojjig jag är :)    

• erian

Jag måste bara veta om någon har det som jag....

Jag känner inget speciellt i magen, det drar i livmodern då och då, däremot kan
    jag känna mig illamående ibland men nu har brösten återgått till normal storleken och känns inte så
    svullna mer....

Jag är så jäkla rädd att jag inte är gravid mer, men så länge jag inte blöder så borde väl saker va ok?

Vet att jag är både löjlig och överdriven men jag blir tokig på detta alltså :)

Någon som kan lugna mig lite?        

• Josefinasfina
    erian skrev 2012-04-27 14:03:28 följande:
    Jag måste bara veta om någon har det som jag....

Jag känner inget speciellt i magen, det drar i livmodern då och då, däremot kan
    jag känna mig illamående ibland men nu har brösten återgått till normal storleken och känns inte så
    svullna mer....

Jag är så jäkla rädd att jag inte är gravid mer, men så länge jag inte blöder så borde väl saker va ok?

Vet att jag är både löjlig och överdriven men jag blir tokig på detta alltså :)

Någon som kan lugna mig lite?        

Jag har det som du, jag är 8+2 och känner mig inte direkt gravid. Molande "mens" värken är borta? Brösten känns också normala igen, jag har inte haft någon blödning och gjorde ett gravidtest och det visade fortfarande positivt.

Kanske kan vara så att kroppen har anpassat sig och därför har symtomen avtagit?

Men jag håller med.. man blir sjukt orolig. 
    Hur mår du nu då?
  • Starbaby

Det kan gå i omgångar, från dag till dag helt enkelt. Oroa dig inte i onödan!

Svar på tråden Känner mig inte gravid längre, orolig!!!