• Vickeviren

crosstrainer, tips

Vill ha en crosstrainer
    Har fått för mig att det ska vara en elektronisk, antaggligen för att man har kört sådana på gymmet.

Vad föredrar ni? Har ni varit nöjda med era köp eller ha ni nån variant som ni vill avråda till att köpa.

Jag är 170 m lång kvinna om ni kan relatera till det 

• Svar på tråden crosstrainer, tips
  • Vickeviren

Du menar att den billigare inte var skön att köra? Eller bara lät mkt?
    Jag funderade på en begagnad, eldriven.
    Hur stor prisskilland avr det på din kompis o din maskin?

De billigast är rätt dyra också känns det som. 

• Alinara

Ett tips är att gå till en sportaffär och testa! Jag tyckte att det var jättestor skillnad mellan de som kostade runt 2-3000 och de som kostade runt 4-6000. De dyrare hade en jämnare gång, vilket jag tycker är viktigt. Men det är kanske en smaksak, så det kan vara värt att testa.

Däremot är inte ens de i 4-6000 kronors-klassen jämförbara med de maskiner som finns på gymmet. De på gymmet är betydligt bättre! Men jag tyckte att de i 4-6000 kronors-klassen var tillräckligt bra för mig.

Jag upplevde ingen större skillnad mellan de som var i liknande prisklass, men det är ju inte helt lätt att få en perfekt uppfattning i affären. Till slut fastnade jag för en Master C305 som jag tyckte kändes prisvärd, och som jag är nöjd med! (Jag har ju dock inte testat någon annan hemma-crosstrainer någon längre tid...) Här finns några recensioner: www.motionsexperten.se/crosstrainer-master-c305-c-0_6.html

Den kostar 4289 kr här: www.sportamore.se/produkt/master-crosstrainer-c305-uni (Det var dock inte där jag köpte min, men det kan vara värt att kolla prisjakt, pricerunner och liknande för att hitta lägsta pris på den du bestämmer dig för!)

• Snart 3 barnsmamma
    Vickeviren skrev 2012-04-23 12:20:51 följande:
    Du menar att den billigare inte var skön att köra? Eller bara lät mkt?
    Jag funderade på en begagnad, eldriven.
    Hur stor prisskilland avr det på din kompis o din maskin?

De billigast är rätt dyra också känns det som. 

Den billigare var skramligare, inte lika robust och inte lika skönt
    Kompisen köpte en Orbitrek runt 1500. Ska du använda den ska du lägga ner lite pengar, för det är inte roligt att ha den dålig då bara det gör det tråkigt att köra 
Svar på tråden crosstrainer, tips