områden örebro
Ska flytta till Örebro och undrar över områdena i örebro - vilka ska man undvika osv. ..
Ska flytta till Örebro och undrar över områdena i örebro - vilka ska man undvika osv. ..
Beror på vad ni vill undvika? Har ni/du några speciella kriterier? Tex att det ska vara nära jobb/universitet eller liknande? Nära stan? Lägenhet eller hus?
Inte ett sloområde.. Det finns ju alltid områden man blir rekommenderad att inte flytta in i.. Vilket/vilka är dom områdena i Örebro?
Inga speciella krav när det gäller uni osv. utan ett bra område bara där det inte är massa kriminellt osv. Hur är varberga
Hmm.. Jag skulle inte vilja bo på väster eller i vivalla/markbacken/varberga. Har dock vänner som bor åt det hållet och trivs bra. Bo på väster är nog inte heller något problem om man bor nära stan men ryktet säger att det sker fler våldtäkter på väster än någon annan stans. Vet inte huruvida det stämmer eller ej..
Jag bor på norr och trivs väldigt bra!
jag har nämligen hittat en lägenhet på varberga men det är alltså inget att bo på.
Utan att låta fördomsfull eller rasistisk så kan jag bara säga vad ryktet säger (har själv aldrig provat att bo där) så kan jag säga att det ska vara ett område för låginkomsttagare och det är väldigt invandrartätt. Lägger dock inga värderingar i det.
Vad är det för lägenhet och hur hög är hyran?
Har en bekant som bodde där ett tag pga att det var så billigt och jag har aldrig hört honom klaga på något annat än att han tyckte det var för långt till universitetet. Till saken hör att han är en lat person och Örebro är inte större än att man kan cykla från ena änden till andra inom rimlig tid.
Kan tillägga att jag själv räknar mig till låginkomsttagare så lägger absolut inga värderingar i det. Kan vara tabubelagt att uttrycka sig som jag gjorde..
en 3a på 6300 i månaden. en lägenhet från öbo. Vet inte mycket mer om det. Kan det vara ett ställe man kanske kan bo på bara tillfälligt på tills man hittar något annat?
Ja jag personligen skulle seriöst överlägga att flytta dit om det var billigt och bra boende. Åtminstone i väntan på annat. Har du stått i kö hos öbo eller hur kommer det sig att du hittat en lägenhet hos dom så snabbt?
min sambo som har koll på dedär. Allt jag vet att det är en nyrenoverad lägenhet.
Okej, ja jag vet som sagt inte så mycket om området mer än det jag sagt men är det bra boende så är det nog värt det. Hittar ni boende närmare stan skulle jag dock ta det. Tror inte hyran är mycket högre för det.
ok får kika lite mer på det.
områdena i Örebro som jag inte skulle flytta till är vivalla, varberga, brickebacken, markbacken dom hör till ytterområden som är väldigt invandrar tätt och inte direkt "fint" område att bo i.. Bor själv centralt väster och det är väldigt bra, kolla lägenhet från hertig karlsalle och mot stan så kommer det inte bli fel :) ladugårsängen, sörby, Alby, norr är väldigt bra med! hoppas ni hittar något bra! Ett tips är att ringa runt till privata fastighetsägare så har ni bättre chans att få något bra :)