• Anonym
    Äldre 23 Apr 13:35
    1217 visningar
    0 svar
    0
    1217

    svampinfektion i bröstet?

    Jag har länge(ca1 mån) haft problem med sprickor runt bröstvårtan, å rött., haft riktigt ont!

    Efter ca ,då barnet var 4-5 veckor börjar jag känna vad ont det gjorde att amma. märker senare att det var sprickor runt vårtan. Haft 2 ammande barn tidigare utan några som helst problem. men nu med det 3:e så vart det kaos. har tyckt att han har tagit bröstet rätt men tydligen inte...

     Har haft hela vårtgården röd/rosa,prickigt,svider vid amning, ONT,Har provat allt. smörjt me bröstmjölken, haft plastolie, Purelan, amningsskydd, funkade inte, så jag tog bort skydden å ammade ändå. å efteråt så brann vårtorna........ändå inte bättre så jag slutade att amma, som jag helst inte ville. Har gett mjölkersättning,( ammat nån enstaka gång.) men det börjar äntligen att ge me sig nu.
    Men då igår hade jag ont, sveda , kliande...symtomen som om det skulle vara en svampinfektion. tog 2st tabletter alvedon å 1st ipren= vart bra. Å nu, dagen efter känner jag inget.? Tidigare har jag känt lite till å från. Har trott att det hade me å göra att det producerade mjölk å det vart nästan stockning, än fast inte hela bröstet var spänt.

    Kan det komma å gå eller ska det vara ihållande om det ska vara svampinfektion?
    Eller har det varit nån bakterie infektion.? Kan det gå över av sig själv??

Svar på tråden svampinfektion i bröstet?