• Anonym (kvinna)

Lön för att jobba i kriminalvården?

Jag har sökt jobb på en kriminalanstallt klass 1, och har nu blivit uppringd för att komma på intervju, han bad mig också om att komma med löneanspråk.

Har ingen utbildning i området.

är 2 timmars pendling  varje dag.( har inte med saken o göra men)

vad ska jag ange för löneanspråk?

är 28 år.    

• Svar på tråden Lön för att jobba i kriminalvården?
  • Anonym

klass ett skriver du... är det högsta eller lägsta säkerhetsklassen?

• Anonym

Jag började 2001 på 13.000 kr i månaden med en utbildning i botten Drömmer

Vet inte vad du kan få nu, men tror inte du kommer över 25.000... 20-22 kanske? 

• Anonym (kvinna)

högsta.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-23 15:07:08 följande:
    klass ett skriver du... är det högsta eller lägsta säkerhetsklassen?

Har ingen betydelse för lönen tyvärr....
  • Anonym (kvinna)

13000 är ju skrattretande. hoppas du har mer nu!

• Anonym (sommarjobb)

Jag har fått sommarjobb på ett häkte, vet inte vilken säkerhetsklass det är. Jag kommer få 19700/mån +ob och semesterdagar. Helt ok jämfört med mina tidigare jobb, är också 28.

Jag bad om 20 000, och rekryteraren blev nöjd med det svaret och sa att det var ungefär det de hade tänkt, hade jag sagt 26 000 hade jag inte gått vidare enligt honom, så lägg dig inte för högt bara

• Anonym
    Anonym (kvinna) skrev 2012-04-23 15:10:05 följande:
    13000 är ju skrattretande. hoppas du har mer nu!
    Hahaha, jag tyckte det var en helt ok lön då Skäms. Har bytt jobb sedan dess, men när jag slutade 2006 hade jag 20.600 tror jag, men då hade jag dubbelexamina plus kriminalvårdsutbildning att luta mig mot, PLUS att jag var jäkligt bra på mitt jobb.

Det jag vill få fram är att man inte blir rik av att jobba inom kriminalvården. Men det kan vara roligt, om man passar för det Glad  
  • Anonym (KV)

Ingångslön i region väst är 20600....
    Säk.klass eller ålder på dig spelar ingen roll... 

• Anonym
    Anonym (kvinna) skrev 2012-04-23 15:08:44 följande:
    högsta.

Behöver man ingen utbildning??
  • Anonym (kvinna)

detta är i västmanland.

jobbat som undersköterksa innan detta o är inte heller ute för att bli rik, men det skulle faktiskt va gött om jag kunde pendla utan att det gjorde för mkt ekonomiskt. får dock ut ynka 14 efter skatt på mitt förra jobb.   

• Anonym (KV)
    Anonym skrev 2012-04-23 15:18:03 följande:
    Behöver man ingen utbildning??
    Intern i samband med anställning.. Vi föredrar sjukvårdskunniga eller socionomer eller likvärdig utbildningsbakgrund/studier...
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (KV) skrev 2012-04-23 15:31:58 följande:
    Intern i samband med anställning.. Vi föredrar sjukvårdskunniga eller socionomer eller likvärdig utbildningsbakgrund/studier...

undrar vad dom då vill jag ska dit på intervju för. är inte högskoleutbildad.

vet du hur detta går till?

lämplighetstester?   
  • Anonym (KV)
    Anonym (kvinna) skrev 2012-04-23 16:52:56 följande:
    undrar vad dom då vill jag ska dit på intervju för. är inte högskoleutbildad.

vet du hur detta går till?

lämplighetstester?   
    Men du jobbade väl inom vården va? Det är en bra grund.
    Sen kommer det lämplighetstester i intervjuförfarandet som du går igenom innan ev. anställning..
    Test via Rekryteringsmyndigheten är obligatoriskt numera.
    Har du fler frågor, kör på.. Kan nog svara på det mesta!

Lycka till!!
  • Anonym
    Anonym (KV) skrev 2012-04-23 17:11:29 följande:
    Men du jobbade väl inom vården va? Det är en bra grund.
    Sen kommer det lämplighetstester i intervjuförfarandet som du går igenom innan ev. anställning..
    Test via Rekryteringsmyndigheten är obligatoriskt numera.
    Har du fler frågor, kör på.. Kan nog svara på det mesta!

Lycka till!!

Test via Rekryteringsmyndigheten är faktiskt inte obligatoriskt. Jag gjorde aldrig det och har jobbat nu sedan början av mars på en häktesavdelning med högsta säkerhetsklassen. Ingen utbildning sedan innan. Fick 22 500kr/månad ekl ob.
  • Anonym (M)

Jag jobbar nog på den anstalt där du har sökt jobbet, o ingångslönen ligger på ca 20-21000:-.

Jag började där 2007 o hade 19700:-, o när jag var klar med Kriminalvårdsutbildningen så gick jag upp 1000:-.

För sommarvikarier brukar det vara två veckors internutbildning, inkl "praktik" på avd, dvs man går bredvid ordinarie personal.

Svar på tråden Lön för att jobba i kriminalvården?