Brio Happy, Samt babyskydd
Tankarna har gått till vad vi ska införskaffa oss för barnvagn... Även om jag "bara" är i v 17 ännu, men jag har tagit beslutet att hittar jag en som jag vill ha, införskaffar jag mig den.
Nu är det så att vi har vart och kollat på nya vagnar (bara för att få en prisuppfattning, och känna på dem o så). Jag har fallit pladdask för Brio Happy, och kan även tänka mig begagnad (om jag hittar en i fint skick, som inte är solblekt, har punkteringsfria hjul, helst hårdlift, teleskophandtag....).
Emmaljunga har inte riktigt lockat, då dessa ju inte finns med teleskophandtag(?).
Tanken var den att jag vill veta vad ni anser? Kanske har ni en Brio Happy, så ni har åsikter om denna?
Våra krav i vilket fall är (eller ja, åtminstone mina):
- Teleskophandtag (Både jag och karln/pappan är långa, medan svärmor är kort, och jag vill ju att även hon ska kunna köra vagnen).
- Punkteringsfria hjul (Jag vill inte behöva böka med hjul som helt plötsligt inte har någon luft i sig...)
- Fasta hjul (Då vagnen kommer köras på blandade underlag).
- Hårdlift ( Känns stabilare än en mjuklift?)
- Smidig att fälla ihop.
En kombi-vagn borde rätt smidigt gå in i den ena bilen (En Saab 9-5 kombi), sen är väl frågan om den går in i den andra (Mitsubishi Lancer, icke kombi) men den smällen får man väl ta....
Det är första barnet, så just nu är allt rätt kul att kolla på :).
Men nu, när jag ändå har er här... Det finns nog de som är betydligt mer insatta i Babyskydd, än jag..
Jag är inne på att vi ska ha ett babyskydd med Bas, då det verkar betydligt mer smidigt?
Hur är det, kan man ha basen insatt i en bil, men även använda babyskyddet utan bas i en annan bil (tex. som att vi skulle ha basen i saaben, och åka iväg i mitsubishin?)?
Har ni några rekommendationer angående babyskydd? Min fundering var på att köpa ett helt nytt, för säkerhetens skull och så...
VORE VÄLDIGT GLAD FÖR RÅD, TIPS OCH ÅSIKTER!!!!