• Julibebisen12

dop+ 25 års kalas

jag fyller 25 i septemer :D

så jag har planer på att ha dopet samtidigt (barnet är planerat i juli)

detta både för att jag är ensamstående och det känns onödigt att släkt ska
    komma i sep och sen kanske i oktober igen :/

så nu funderar jag på hur jag kan lägga upp det hela
    och vad man kan bjuda på

vill att barnet ska döpas i samma kyrka som jag. sen kan man gå hem till mina föräldrar (10 min gångväg)
    och ha allt där.

funderar på om att bjuda på ett lättare fika efter dopet medan man öppnar doppresenterna, efter detta kan man övergå till mitt kalas. bebisen ska ju ändå sova (iallafall på de dop jag varit på har barnet inte varit så delaktigt)

vi har partytält sen min student så där kan man sitta. är vädret sådär (säger att det ska vara regn) kan man vara i vårt ena garage eller i församlingshemmet.         

så ge mej alla tips och ideer ni kan

jag räknar med max 50 gäster :)
    någon som vet vad det kan kostar?

maten fixar vi själva               

• Svar på tråden dop+ 25 års kalas
  • jwrh

Vi ska ha dop + mitt 30-årskalas i sommar. Vi kommer ha dopet på en lör em, och kommer vara i kyrkan först, sen åka hem till vårt hus där vi bjuder på buffé. Tänker att det är lika bra att bjuda på riktig mat då de flesta som är på dopet kommer stanna kvar på festen. Vi kommer också ha partytält i trädgården där man kan sitta och äta. Sen framåt kvällen ställer vi fram drinkbordet och sen får alla som vill parta loss. Vår son kommer ju självklart vara med på dopet och sen när vi äter, sen kommer en barnvakt ta hand om honom. Senare på kvällen kommer vi ha lite nattamat, nått enkelt typ grillad korv och resterna från buffén. Vi bor långt ifrån min familj och släkt så känns smidigt att slå ihop det så man får hit alla på en och samma gång.

Vad det kostar beror ju helt på vad du bjuder på. Vi kommer ha catering och bjuda på all alkohol, så kommer nog att gå på en del. Men man kan ju komma undan mkt billigare om man fixar maten själv, typ sallad, pastasallad, bakar nått gott bröd osv.

• Julibebisen12
    ingelala skrev 2012-04-23 22:01:25 följande:
    Vi ska ha dop + mitt 30-årskalas i sommar. Vi kommer ha dopet på en lör em, och kommer vara i kyrkan först, sen åka hem till vårt hus där vi bjuder på buffé. Tänker att det är lika bra att bjuda på riktig mat då de flesta som är på dopet kommer stanna kvar på festen. Vi kommer också ha partytält i trädgården där man kan sitta och äta. Sen framåt kvällen ställer vi fram drinkbordet och sen får alla som vill parta loss. Vår son kommer ju självklart vara med på dopet och sen när vi äter, sen kommer en barnvakt ta hand om honom. Senare på kvällen kommer vi ha lite nattamat, nått enkelt typ grillad korv och resterna från buffén. Vi bor långt ifrån min familj och släkt så känns smidigt att slå ihop det så man får hit alla på en och samma gång.

Vad det kostar beror ju helt på vad du bjuder på. Vi kommer ha catering och bjuda på all alkohol, så kommer nog att gå på en del. Men man kan ju komma undan mkt billigare om man fixar maten själv, typ sallad, pastasallad, bakar nått gott bröd osv.

okay :)
    tack för svaret :D 
Svar på tråden dop+ 25 års kalas