• nivea bbb

    Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!

    Hejsan alla. Solig..

    Jag startade tråden Har någon testat Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön?.. Med mig följdes 13 tjejer åt i över 1år... vi scannade alla böcker, Shettles litteratur om Shettles metoden, fakta på engelska o svenska! Tillsammans genom diskussioner kom vi fram till hur man på bäst sätt blir gravid, hur man kan göra för att baka ett visst kön på kommande barnet osv...

    Då tråden till slut hade lästs av en kvarts miljon personer så kände vi att vi ville stänga den eftersom de va så enormt många som läste i tysthet... Vi ville även bli mer privata med bilder osv så nu är tråden stängd. Jag har fått oändliga mail från tjejer som vill testa våra metoder o är nyfikna på hur det har gått för oss alla...
    Efter många MA o MF i tråden så är nu alla gravida (en av oss har tagit paus fr FL o bebisbakande)... Alla utom 1 person än så länge har fått/ väntar flicka!!! Så här är vår sammanfattning så här långt.... 

    Födda bebisar Baby:

    partouze - Bakat pojke. Fött flicka!
    Jumpdog- Bakat flicka. Fött en flicka!
    minandra - Bakat flicka. Fött en flicka!
    Nifi - Bakat bebis.  Fött flicka!
    Syskonförsök - Bakat bebis.Fött pojke! 

    Gravida Gravid:

    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!    (trådstartaren ninni bbb)
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona (bule). Bakat pojke. Väntar flicka!

    Gravida Vet ej kön ännu.{#emotions_dlg.flower}..
    LeiaBus    
    bebissugen
    underbaraprinsar

    {#emotions_dlg.flower}Vår gemensamma (övergripande) sammanfattning! {#emotions_dlg.flower}HUR exakt vi gjort/ knep kommer vi uppdatera denna tråd med !!!! 

    Summering bäst för baka flicka:
    Sex: 2.5-4 dagar innan ÄL (alltså innan ägg+spermie möts).
    Sekret: Inte för segt slem (Teracough)
    Äta / dricka: Tranbärskapslar, mjölkprodukter, veg-kost. Folsyra, försurande kost för lågt PH.
    Sexande:  Missionären, Ingen orgasm för kvinnan. (viss teori hävdar att orgasm efter mannen är ok) För mannen: Varm dusch/ bad innan sex.

    Summering bäst för baka pojke:
    Sex:  På ÄL-dagen samt dagen efter.
    Sekret:  Segt slem
    Sexande: Bakifrån, Orgasm för kvinnan innan mannen - bidrar till basiskt PH.
    Äta:  Folsyra + basisk kost för högt /normalt PH För mannen: drick kaffe. Svala kalsonger, ej duscha varmt  

    Frågor som ni har osv KAN vi svara på om personen vill/ har tid/ orkar.. men vi vill inte lova att vi kommer svara på frågorna ...   

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 09:58
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-04 13:08
    Väntar:
    RobzMarley - Bakat flicka. Väntar flicka!
    nivea bbb- Bakat flicka. Väntar flicka!
    Kaksmulan - Bakat bebis. Väntar flicka!
    Leona - Bakat pojke. Väntar flicka!
    LeiaBus - Bakat pojke. Väntar flicka!
    Underbaraprinsar - Bakat flicka. Väntar pojke!
    Lyckligamamman - Bakat flicka - Väntar pojke!
  • Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!
  • Meiji

    Kul att ni uppdaterar med en sammanfattning, verkar ju onekligen som att metoden fungerar Solig.

  • nivea bbb
    Meiji skrev 2012-04-23 17:36:51 följande:
    Kul att ni uppdaterar med en sammanfattning, verkar ju onekligen som att metoden fungerar Solig.
    Ja jag har fått så många mail så hoppas de hittar hit istället. jag orkar inte svara alla mail..

    Japp, metoderna för flicka vi kört verkar funka Solig 
  • Meiji

    Jag var en av de som läste tråden i det tysta, men skriver nu i medlemsgruppen Dotterlängtan. Har du berättat för dina vänner, som hade flera pojkar, att du nu väntar en tjej? De som var SÅ säkra att det skulle bli en pojke igen?

  • nivea bbb

    Kul att ni hitta en ny tråd:) Du får gärna berätta hur de gått/ dela den här länken så de får veta för flera därifrån har mailat mig..

    Nej., bara jag, mannen o sonen vet att det är en flicka:)
    Mina vänner är HELT övertygade att det är en pojke o kalkar henne HAN hahaa...! Låter dom hållas me deras teorier att jag är typisk pojkmamma osv hehe.... De kommer smälla av.. Jag väntar den första flickan i bekantskapskrets men me 14 pojkar :)))

  • Loppan27

    Vad roligt att vi fick fortsätta följa er och stort grattis till er alla för att ni efter allt kämpande, oro och misströstan nu är gravida eller har fått era små!

  • Meiji

    Ja, de kommer nog alla få en rejäl överraskning! Solig Kommer du kunna hålla dig tills bebisen kommer ut? Sonen kommer inte avslöja det? Hur reagerade du när du gjorde könsultraljudet?

    Vi börjar med första försöket nu till helgen så det skall bli spännande...

  • nivea bbb

    Ja de kommer bli helt häpna hahahaa..! Ja, jag kommer nog kunna hålla mig, tycker de e lite kul att sedan kunna knäppa folk på näsan hihi...
    Har blivit väldigt irriterad över kommentarer som "Du bara MÅSTE få en son till ju/ de måste bli en pojke de vet jag/ är helt säker att de e en pojke du väntar du är sån pojkmamma" osv osv...

    Sonen vill oxå överraska alla, idag när vi träffa på vänner på Ica o mamman ba- hur mår lilla prinsen imagen då? Svara sonen - han mår jättebra o sparkar...
    Sen när de gick sa han- mamma va roligt att dom tror det är en pojke haha.! Jag svara- ja visst är folk lite tokiga ..

    På RUL fick vi en hemsk BM, vägrade kolla kön o förklara inte nåt alls. Vi fick heller inte prata eller ställa frågor, va oerhört ledsen o besviken efteråt.

    Så vi bokade könsUL på Sibyllekliniken i Stockholm hos dr Stein...v.24.
    En helt FANTASTISK upplevelse.. !
    Extremt kompetent, trevlig rolig o fick mig o känna mig väldigt trygg. Nu i v.24-25 är det 110% säkerhet man får veta kön! Kostade 350:- o jag råder alla att gå dit- superbra!!!!

  • nivea bbb

    Glömde skriva.. Tyckte mig se kön på RUL men va ju osäker.. Nu på könsUL när jag såg att de va en tjej o han sa Japp en liten flicka! Bröt jag ihop totalt av lycka :) gräääät o grääät:)

  • Meiji

    Jo, det minns jag att du skrev om det trista rutinultraljudet. Men skönt att du fått veta nu, och att man säkert vet att det blir en liten tjej. Självklart hade man ju varit lika lycklig för en pojke till också, men drömmen är ju ändå att få ett barn av varje.

    Vi gjorde vårt rutinultraljud privat och fick då reda på könet redan i v 18. Det kommer vi definitivt göra igen! Säger de pojke så litar jag på det, men skulle de säga flicka så kommer jag kontrollera det med könsultraljud sen i v 24-26 för säkerhets skull.

    Vad duktig din son är!!! Inte dåligt att kunna hålla masken så.

    Lustig, jag tänkte faktiskt på dig i helgen och skrev i Dotterlängtan att jag var så nyfiken på vad du väntar. Och så några dagar senare fick man reda på det. Roligt!

    Förresten, du ville väl ha ett kejsarsnitt igen? Hur går det med det? Det är något som verkligen ge mig ångest nu när vi sätter igång försök att bli gravida, hur man skall orka att kämpa sig till ett planerat snitt. Blev akutsnittad med sonen så jag har visserligen redan gjort ett. Tillhör Göteborg som tyvärr är svårast i hela landet att få igenom. Har t o m funderat på att flytta utomlands under tiden som gravid för i de länder vi är nyfikna på snittar de alla som tidigare blivit snittad. Där rekommenderar de inte att föda vaginalt efter ett snitt och det känns ju väldigt bra.

Svar på tråden Sammanfattning "Gender Selection Kit för att få barn me en önskan om ett visst kön"-tråden!