Teknik: Del 1
Ett teknikquiz med blandade frågor, en del bör vara lätta medan andra är lite svårare men ingen är omöjlig.
Ett teknikquiz med blandade frågor, en del bör vara lätta medan andra är lite svårare men ingen är omöjlig.
4 av 10. Är ingen teknik intresserad...
Har lärt mig något nytt i alla fall.
6 av 10. Ungefär vad jag väntade mig, eller rentav aningen bättre. Jag suger på teknik. :) Bra quiz!
9 av 10. Är rätt ointresserad egentligen av teknik, men sambon och bröderna tjattrar ju om sånt konstant.
8/10 - ganska ok ändå för en gammal humanist.
Alla frågor var plättlätta utom den med ljudenheterna, det är jag så obrydd i att jag bara gissade rätt mellan de två alternativ som var rimliga.
8/10
Jag fick bara åtta rätt.
9/10 - Det där med högtalare visste jag redan att jag inte visste
8 rätt - för naturligtvis går aldrig mina chansningar hem. VPN och den sista. Grrr.
9/10. Wikin missade jag. Fy på mig. Detta är ju mitt jobb och min utbildning ju!
Ditt bästa resultat är 8 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.
Quizet har tagits av 23 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 7 rätt.
Riktigt nöjd med det resultatet med tanke på hur ointresserad jag är av teknik
9 av 10, läste ju fel på första.
8/10 och det här är verkligen inte mitt område - lätta frågor?
6 av 10 för att vara total datoridiot är rätt bra ändå. "Kunde" typ två frågor... Man kan verkligen inte vara mer ointresserad av sånt här än vad jag är!
Det gick ju helt okej här, men på trean, HDD en typ av minne det också, RAM är arbetsminnet, HDD lagringsminnet, så båda är minnesplatser, den ena tillfällig...den andra mer permanent.
Eller hur, CGS ???
9/10 grymt impad av mig själv hade fel på sista
Ditt resultat: 10 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger
Var osäker på första och sista frågan, men lyckades få rätt genom en stor del tur.
En gammal datorteknisk utbildning samt jobb som ljudtekniker hjälpte massor på traven.