• Kille 31

hjälp mig!!!

Hej!
    Är en kille på 31 år som träffade en underbar tjej förra sommaren ( Blivande mamman)
    Allt var jättebra o lyckligt på alla sätt, så redan efter 3 mån bestämde vi oss för att försöka skaffa barn. Så hon slutade med sina p-piller som hon har ätit i 20 år o blev nästan gravid med en gång :).
    Nu till problemet: Väldigt kort efter hon blev gravid så ändrades hennes humör väldigt snabbt o hon mådde illa konstant dom första tre månaderna vilket är normalt.
    När väl det lagts sig o man hoppades på att allt skulle bli bättre så började hon ta avstånd från mig helt :( Ska tillägga att jag har en son sen tidigare förhållande som jag har varannan vecka o den väckan jag har sonen ses min flickvän o jag i stort sett ingenting. Dett innebär att jag träffar min flickvän varannan vecka o då kan man ju tycka att man åtminstone kan få en kram när man kommer eller få ligga i samma säng för att få lite närhet.
    Men nej då, har tillbringat tre senaste mån på soffan trotts att vi knappt ses :( ,hon kan inte känna min andedräkt eller doften av mig över huvud taget. Hon stör sig på allt jag säger o tål liksom inte se mig. Hon e helt enkelt fruktansvärt elak. Har inte fått ett snällt ord senaste 5 mån :( Så vi tog upp detta i disskusion o HON bestämde att vi inte skulle ses alls på ett par veckor, tiden gick o jag hörde av mig men hon behövde mer space sa hon och tyckte vi skulle göra slut tills bebisen kommer då hon har tappat alla kännslorna, finns inget kvar säger hon men hoppas dom ska komma tillbaka när bebisen kommer ut.
    Hon verkar liksom inte vilja försöka:( Det enda hon bryr sig om e hennes kompisar som hon träffar jämt så fort hon inte jobbar, är precis som att jag inte finns :(. Känns som att jag missat hela graviditeten som jag såg fram emot så mycket. Vi skulle flytta ihop o har hittat en större lägenhet o sen blir det så här :( Ska man hitta nåt litet positivt idetta så vill hon ju att jag ska vara med på förlossningen o dessutom bo hos henne dom 10 första dagarna, får hoppas hennes kännslor kommer tillbaka då. Vill verkligen att vi ska få ihop detta, Älskar henne så otroligt mycket men vet inte vad jag ska göra? Hoppas bara på att det är hormonerna som ställer till det o att det snart vänder. MÅR RIKTIGT JÄVLA DÅLIGT av att inte ha nån kontakt med henne o veta hur hon mår. Varit ledig från jobbet på grund av detta ett tag nu, går bara o tänker o ältar tankar hela tiden :( Så snälla! Är detta ett normalt beteende hos en normal kvinna eller ska jag ge upp?

• Svar på tråden hjälp mig!!!
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Jag förstår att du mår dåligt i den här obegripliga situationen. Visserligen kan man må dåligt av att vara gravid men man blir inte elak eller tar avstånd från sin partner. Det måste handla om andra saker. Ni har ju inte känt varandra så länge, det tar faktiskt flera år att lära känna en annan person. Ni borde inte ha så här allvarliga problem så tidigt i er relation. Eftersom ni skall ha barn tillsammans kommer ni alltid att behöva en god relation oavsett om i lever tillsammans eller ej. Ni kan söka hjälp på familerådgivningen i er hemkommun för att prata om och reda ut er relation. Skulle det handla om att ni inte skall leva tillsammas men behöver hjälp angående ert barn finns familjrätten att vända sig till. Jag rekommenderar att ni söker hjälp eftersom jag tror det är svårt för er att hitta rätt på egen hand.

Hälsningar

Gerd    

Svar på tråden hjälp mig!!!