• Anonym

Högljutt sex är någon man får ta i lägenhet eller?

Mina grannar har högljutt sex i stort sätt varje natt, nätterna långa. Är så trött på att vakna varje natt och höra dom skrika och flåsa och ha sig, i flera timmar. Är det något man få stå ut med eller bara?

• Svar på tråden Högljutt sex är någon man får ta i lägenhet eller?
  • Anonym

Ja det får man ha annars får man flytta

• hopparmamma

Jag tycker faktiskt inte det. OK om man råkar höra någon gång ibland men varje natt är för mycket, då tycker jag att man har all rätt att be dem dämpa sig. Vet du med säkerhet vilken lägenhet det är? Isåfall kan du ju börja gå upp och ringa på varje gång det händer. Antingen är de helt omedvetna om att de hörs och då är det ju bra att de blir uppmärksamma på det, eller så är det något de går igång på och att då bli störda och avbrutna varje gång kan ju in längden inte vara så roligt. 

Blir det ingen bättring så får du väl prata med din hyresvärd/styrelse och be om hjälp.  

• hopparmamma
    Anonym skrev 2012-04-24 06:40:56 följande:
    Ja det får man ha annars får man flytta
    Klart man får ha sex men så högljutt att man väcker grannen nästan varje natt? Då får man väl köpa hus istället så man kan gapa ut sin lust bäst man vill utan att störa. 
  • sextiotalist

Jag har för mig att man har skyldighet att dämpa sig efter 22, det enda undantaget är små barn som får höras. Så även de med högljudd sex har skyldighet att dämpa sig

Spela in och skicka över ljudfilen till grannarna och be dom dämpa sig, hjälper det inte så överlämna ljudfilen till hyresvärden.

• Anonym

Grannar som stör på nätterna är det sällan idé att prata med för de är med stor sannolikhet rätt obildade och fattar ju uppenbarligen inte hur normalt socialt beteende fungerar. Jag skulle kontakta hyresvärd eller störningsjour etc och inte slösa min egen dyrbara energi på att kasta pärlor för svin.

• SupersurasunkSara

Jag kollade nu via hyresgästföreningens hemsida. man får inte alls störa sina grannar varken på dagen eller natten. Men, vardagliga ljud får man tåla. Sex hela natten är helt ok att ha, men man får inte störa. Nattetid är det, som jag förstod det, bara små barn som är 'undantagna'.

Hittade inget om just sex, men om en massa andra störande ljud. Ta som någon skrev, upp det med grannen och upphör det inte är det hyresvärdens sak att ta tag i det. Då det sker på natten är det ju lite svårt för hyresvärden att uppskatta om ljuden ÄR störande så bra är ju, som någon också skrev, om du spelar in ljuden. Eller så får du erbjuda övernattning för värden i lgh Är både du och värden singlar kan det ju bli himla bra

• sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-24 06:47:47 följande:
    Grannar som stör på nätterna är det sällan idé att prata med för de är med stor sannolikhet rätt obildade och fattar ju uppenbarligen inte hur normalt socialt beteende fungerar. Jag skulle kontakta hyresvärd eller störningsjour etc och inte slösa min egen dyrbara energi på att kasta pärlor för svin.

Det skulle vara något, ringa efter störningsjouren, och de ringer på hos det älskande, jag menar knullande, paret. Och påpekar att de fått klagomål från grannarna
  • Ripper500

Om jag var dig hade jag börjat med att sätta en anonym lapp på deras dörr! Skriv att du önskar att de ska dämpa sig när de utför sex nattetid! De borde tycka det är pinsamt!

• Magriffe

Känns det inte lite gnälligt på nåt vis att gnälla på några som har sex....? Lite torrt på nå vis.
    Samtidigt som jag absolut kan förstå att det är störigt att bli störd varje natt!!! (oavsett vad det är för något man bli störd av) knepigt.....
    Men tyckte ändå störningsjouren var en ganska smårolig ide....hehehe....

• Furstinna

Vad avundsjuk jag hade blivit :)

Svar på tråden Högljutt sex är någon man får ta i lägenhet eller?