• mickimus

    Vad tycker ni? Lättare o köra med en liten o nätt bil eller en stor bil?

    Anledning till ja fråga är att ja ska börja övningsköra/ta körkort snart o undrar därför hur ni tycker, om det är lättare med en liten bil så man känner att man vet var man har den eller om det är bättre med en stor bil? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni? Lättare o köra med en liten o nätt bil eller en stor bil?
  • chrissandra

    Omöjligt att rösta men det kanske du redan upptäckt. :)

    Välj en stor bil om du med stor menar en normal bil som V70 exempelvis.

    Golf kan du köra sen. :) 

  • Mariohn

    Det spelar ingen roll. Man lär känna den bil man kör ganska snabbt och vänjer sig. Det känns alltid lite annorlunda att byta till en helt ny bil som man inte är van vid att köra men kan man köra vänjer man sig fort. Jag har en BMW  320D. Det är en mellanstor bil och den är absolut  den lättaste bil jag har kört. När min man skaffade land rovern tyckte jag att den var stor, otymplig och tungstyrd men nu, en månad senare, är den lätt att köra. Även om jag tycker att den är bökigare att fickparkera eller backa in i parkeringsfickor eftersom den är så stor. Ska du alltså köpa en bil att öva i? 


  • mickimus
    chrissandra skrev 2012-04-24 09:08:25 följande:
    Omöjligt att rösta men det kanske du redan upptäckt. :)

    Välj en stor bil om du med stor menar en normal bil som V70 exempelvis.

    Golf kan du köra sen. :) 
    SÅG DET NU!!! AHHH, skyller på tröttheten haha typiskt...
  • Fia 28

    Du kan ju inte ha Ja/Nej alternativ till en A eller B fråga.

    Nu beror ju det vad du anser med stor bil. Talar du om en flakabil, paketbil eller liknande så kanske det är bättre att börja med en lite mindre bil. Annars är det bra att prova olika bilar redan som nybörjare.

  • chrissandra

    ¨När jag hade tagit körkort så var jag chaufför åt alla som ville vilket ledde till att jag fick prova massor men olika bilar och det har varit superbra. :)

  • kiwifrukt

    Kanske bättre att starta en ny omröstning itsället?

    Tycker det är bättre att lära sig köra i en lite större bil (exempelvis en V70), än det är att lära sig köra i en liten (som Ford Ka).

  • Whitetrash86

    asså det är ju LÄTTARE med en liten bil... sen om det är bättre tror jag inte, tog mig ca 2 år innan jag "vågade" sätta mig bakom ratten i en stor bil (rymdskepp)
    Så satsa på en vanligt familjebil storlek direkt. 

  • Argo

    Beror ju på hur mycket du hade tänkt krocka.

    En lastbil kan ju vara att föredra i vissa lägen.

Svar på tråden Vad tycker ni? Lättare o köra med en liten o nätt bil eller en stor bil?