• Anonym (ledsen)

Mitt barn har bara en mormor! :(

urs det gör mig rätt sårad att mitt barn bara har en mormor!
    Min pappa dog när jag var tolv och min mans när han var sjutton. Det gör ont att hon aldrig kommer få lära känna dom men det gör ännu ondare att mitt barn bara kommer få ha en mormor i sitt liv. jag vill så gärna att hon ska lära sig respekt från äldre och kunna få kunskap från dom och se upp på dom på ett annat sätt än vad barn gör mot sina föräldrar!
    min mamma är en otroligt bra mormor kan jag säga men de gör mej mörkrädd om hon försvinner att mitt barn har tre far/morföräldrar som dött och en som inte bryr sig om henne ett dugg :(
    vet inte vad jag vill säga med tråden men vill bara få ut lite..

• Svar på tråden Mitt barn har bara en mormor! :(
  • Nenne 71

Var är farmor?  Ni kanske kan få kontakt med några andra äldre "ensamma"? 

• Donati

Själv växte jag upp utan några mor eller far föräldrar.
    Allt har med uppfostran hur din dotter kommer respektera "äldre".
    Sen har hon dig som bry sig. Och jag tror du är viktigast.

• sextiotalist

Jag är uppväxt utan morfar, mitt eget barn har inte heller någon morfar. Ingen fara, det går bra ändå, min mormor och jag var väldigt tighta

• snider

Hej, jag har samma problem som du och förstår precis hur du känner. 

Min sambos mamma som var en helt underbar människa har gått bort i cancer, hans pappa och sambo har inte pratat med varandra på 4 år (våran son är 3 så de har aldrig träffats). Min mamma är psykiskt sjuk och har aldrig träffat våran son och kommer aldrig att göra det heller och då finns bara min pappa kvar, dvs morfar och han är tyvärr ganska oengagerad.

Ibland kan jag ligga vaken på nätterna och vara så ledsen över det här. Min pojke frågar efter sin farmor och farfar och undrar varför aldrig mormor eller morfar hämtar honom från dagis som de andra barnens far och mor föräldrar gör ibland. Dessutom saknar man ju att kunna få lite hjälp någon gång ibland. Vi har inte varit på bio sen han låg i magen och nu ska han få ett syskon. Bara att hitta någon som kan vara med honom när vi ska föda har varit ett stort problem för oss då man vill att han ska känna sig trygg medans vi är borta. 

Ja hoppas iaf att din mamma får behålla hälsan så att hon kan vara med länge och var glad över att ni har henne :)

• Anonym (Utan)

Jag är också uppväxt utan. Visst har det varit trist ibland att inte kunna åka till farmor på loven som andra barn gjort, men värre tror jag för mina stackars föräldrar, som aldrig fick någon avlastning. Gör ingen stor sak av det, det är som det är. Livet är inte rättvist och alla har olika förutsättningar, man får vara tacksam för det man har, ditt barn får lära sig det i stället.

• MajaMaria79

Vi har ingen alls. Inte mormor, morfar, farfar eller farmor. Eller morfar är död, farfar bor i Turkiet, farmor och mormor bryr sig verkligen inte alls om sitt barnbarn. 

Jag kan också sörja det. Jag förstår dig verkligen. Många gånger har jag tänkt att jag skulle leta rätt på någon som skulle kunna tänka sig att vara extra mor-/farförälder men jag vet inte riktigt var jag ska leta. 

• Anonym (ledsen)
    MajaMaria79 skrev 2012-04-24 10:40:41 följande:
    Vi har ingen alls. Inte mormor, morfar, farfar eller farmor. Eller morfar är död, farfar bor i Turkiet, farmor och mormor bryr sig verkligen inte alls om sitt barnbarn. 

Jag kan också sörja det. Jag förstår dig verkligen. Många gånger har jag tänkt att jag skulle leta rätt på någon som skulle kunna tänka sig att vara extra mor-/farförälder men jag vet inte riktigt var jag ska leta. 
    skulle oxå vilja hitta någon!
  • Anonym (ledsen)
    sextiotalist skrev 2012-04-24 10:37:53 följande:
    Jag är uppväxt utan morfar, mitt eget barn har inte heller någon morfar. Ingen fara, det går bra ändå, min mormor och jag var väldigt tighta
    klart de kommer gå bra ändå men jag vill inte ha det såhär..
  • Anonym

De allra flesta barn med normala familjer har bara en mormor... Så vad är problemet?

• Anonym (ledsen)
    snider skrev 2012-04-24 10:39:03 följande:
    Hej, jag har samma problem som du och förstår precis hur du känner. 

Min sambos mamma som var en helt underbar människa har gått bort i cancer, hans pappa och sambo har inte pratat med varandra på 4 år (våran son är 3 så de har aldrig träffats). Min mamma är psykiskt sjuk och har aldrig träffat våran son och kommer aldrig att göra det heller och då finns bara min pappa kvar, dvs morfar och han är tyvärr ganska oengagerad.

Ibland kan jag ligga vaken på nätterna och vara så ledsen över det här. Min pojke frågar efter sin farmor och farfar och undrar varför aldrig mormor eller morfar hämtar honom från dagis som de andra barnens far och mor föräldrar gör ibland. Dessutom saknar man ju att kunna få lite hjälp någon gång ibland. Vi har inte varit på bio sen han låg i magen och nu ska han få ett syskon. Bara att hitta någon som kan vara med honom när vi ska föda har varit ett stort problem för oss då man vill att han ska känna sig trygg medans vi är borta. 

Ja hoppas iaf att din mamma får behålla hälsan så att hon kan vara med länge och var glad över att ni har henne :)

jag e otroligt glad för min dotters skull att hon har sin mormor.
  • DaVinci

Anonym, vad menar du med "normala familjer" har bara en mormor?
    I vår familj har vi två st. Icke normal familj då eller?

• Anonym (Julie)
    DaVinci skrev 2012-04-24 11:30:27 följande:
    En mormor och en farmor kanske?
  • Anonym
    DaVinci skrev 2012-04-24 11:30:27 följande:

Så du har två mammor och din sambo/man ingen mamma? Mao två mormor och ingen farmor? Det "normala" är att barnet har en famror och en mormor, respektive morfar och farfar.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2012-04-24 11:36:02 följande:
    Så du har två mammor och din sambo/man ingen mamma? Mao två mormor och ingen farmor? Det "normala" är att barnet har en famror och en mormor, respektive morfar och farfar.
    ja det är klart det är så men jag trodde inte man skulle behöva var så övertydlig men man slutar aldrig att förvånas...
    mitt barn har ingen morfar eller farfar i livet, en farmor som inte bryr sig och en helt underbar mormor.
    det e en stor sorg för mig att inte mitt barn får ha mer än en mormor :(
Svar på tråden Mitt barn har bara en mormor! :(